Banner 980x90

Pēdējo četru gadu laikā Rīgā noasfaltēti iekšpagalmi 350 basketbola laukumu platībā

Foto: Jānis Būmanis
Foto: Jānis Būmanis
Jau ceturto gadu turpinās Rīgas Domes aizsāktā programma, kuras ietvaros paredzēts salabot Rīgas iekškvartālus. Programmas ietvaros "A.C.B." uzņēmumu grupa pēdējo četru gadu laikā ir veikusi iekšpagalmu renovācijas darbus, kuru laikā ir atjaunotas vairāk nekā 150 000 m2 brauktuvju virskārtas, kas ir pielīdzināms gandrīz 350 basketbola laukumiem.

Kā pilsētas informācijas portālu Riga24.lv informēja "A.C.B." uzņēmumu grupas komunikācijas konsultante Ieva Kārkliņa, arī šogad programmas ietvaros no maija līdz septembrim Rīgā, Pārdaugavā tika veikta vairāku iekškvartālu piebraucamo un koplietošanas ceļu renovācija, sakārtojot iekšpagalmu infrastruktūru, veicot asfaltēšanas un bruģēšanas darbus, pilnībā likvidējot bedres un citus iekšpagalmu segumu un ietvju bojājumus.

Šogad asfalta atjaunošana iekškvartālos tika veikta 900 000 eiro apmērā, savukārt bruģakmens atjaunošana - 300 000 eiro apmērā. Iekškvartālu darbos tika mainīts asfalta un ietves segums, kā arī ietves apmales, un, atkarībā no konkrētā objekta, iesaistīto resursu un izejmateriālu daudzums bija atšķirīgs.

"Iekškvartālu renovācijas darbi Pārdaugavā notiek jau ceturto gadu, un dažās vietās remontdarbi nav veikti vairāk nekā 25 gadus. Šogad projekta laikā māju pagalmos tika izbūvēti jauni ceļi un ietves, pazeminātas apmalītes riteņbraucējiem, cilvēkiem ar speciālām vajadzībām un jaunajām māmiņām. Lai remontdarbu laikā panāktu labu rezultātu – kvalitatīvi sakārtotu iekškvartālus, aicinājām iedzīvotājus būt saprotošākiem pret ierobežojumi pārvietojoties un papildu troksni. Jāatceras, ka remontdarbi nav mūžīgi, bet sakārtoti iekškvartāli ir ieguvums ikvienam iedzīvotājam," uzsver "A.C.B." uzņēmumu grupas projektu vadītājs Āris Šmats.

Projekta laikā nācās saskarties ar vairākiem sarežģījumiem ne tikai dramatisko laikapstākļu dēļ, kuri valdīja šovasar, bet bija arī dažādas problēmas ar tehniku un nesaskaņas ar iedzīvotājiem. Piemēram, veicot kāda iekšpagalma remontdarbus, kāds tur dzīvojošais kungs atstāja savu automašīnu, nereaģējot uz aizrādījumiem to nedarīt. Lai šo mašīnu aizvestu projām ar evakuatoru, tika izsaukta pašvaldības policija, taču pēc likuma, tai nekustīgi jānostāv kādu laiku, līdz to var vest projām. Šāda veida situācijās cieš ne tikai uzņēmums, strādājot nestandarta situācijā un ieguldot vairāk līdzekļu, lai darbs tiktu paveikts, bet arī citi iedzīvotāji, jo tas var ietekmēt projekta nodošanas laiku. Savukārt lietus dēļ, kas šajā vasarā bija gandrīz katru dienu, remontdarbu veicēji bieži vien nevarēja veikt remontu, jo stiprais lietus varēja sabojāt jau izbūvētās ceļa konstrukcijas.

Āris Šmats stāsta, ka ir bijušas arī kuriozas situācijas remontdarbu laikā: "Padomju laikā daudzas izbūvētās kanalizācijas akas ir regulāri pilnas ar ūdeni jeb tas neaiztek prom. Lai varētu īstenot plānotos remontdarbus iekškvartālā, izsaucām speciālu aku skalotāju brigādi, lai izskalotu akas un ļautu ūdenim notecēt. Izrādās, ka no šīm akām iet tikai vienu metru gara caurule, un savienojošā caurule nemaz nav izbūvēta, tāpēc ūdens nekur tālāk nemaz nenotek, krājas akā, tā pludo, kā rezultātā cilvēki 20 – 30 gadus ir neapmierināti ar milzīgo peļķi, kas izveidojusies pagalmā. Padomju celtnieki visticamāk vienkārši nav izbūvējuši kanalizācijas akas pilnvērtīgi pēc nepieciešamajiem standartiem, un tādējādi radušās šāda veida situācijas. Taču mēs, veicot remontdarbus, centāmies tās atrisināt, lai cilvēkiem vairs nav jāsaskaras ar šāda veida problēmām."

"Lielajos ceļu būves projektos pārsvarā ir tehnikas darbs un cilvēku roku darbs ir tikai kādi 10%. Savukārt renovējot iekškvartālus, 60% ir roku darbs, un tehniskais darbs ir tikai 40%, kura laikā tiek izmantota dažāda veida profesionālā tehnika, kā pašizgāzēji, ekskavatori, frontālie iekrāvēji, kompaktiekrāvēji, universālie ekskavatori u.tml. Salīdzinot asfalta ieklāšanu un bruģēšanas darbus iekšpagalmos, tad bruģēšana ir krietni sarežģītāka. Ja asfaltu klāj ar asfalta ieklājēju, tad bruģis tiek likts ar rokām, kā arī daži bruģa gabaliņi ir jāpiezāģē, kurus nav iespējams ieklāt veselus. Savukārt tur, kur ir ietves taisnie gabali, bruģis tiek likts ar speciālu iekārtu, kas spēj nolikt veselu kvadrātmetru uzreiz," papildina Ā.Šmats.

Šogad asfaltēšanas darbi notika Anniņmuižas ielā 50 un 40e, Bauskas ielā 203-207, Dreiliņu ielā 14,16, 18, 20, Jaunsaules ielā 7a, Kalnciema ielā 57, Kurzemes prospektā 126, Ozolciema ielā 32, Slokas ielā 142, Stagaru ielā 4 un Tapešu ielā 43-44. Savukārt bruģēšanas darbi norisinājās Anniņmuižas bulvārī 50, Baltā ielā 11, 11/1, Ernestīnes ielā 9, 9/1, Jaunsaules ielā 18b, Kapseļu ielā 4d, Kalnciema ielā 48/50, Klīveru ielā 1, Līvciema ielā 9/1, 9/2, Usmas ielā 17 un Stūres ielā 7.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)