4 mazi soļi, kā uzlabot attiecības ar priekšnieku

Abpusēji cieņpilnas un produktīvas attiecības starp vadītāju un darbinieku ir jebkura uzņēmuma veiksmes atslēga. Protams, vadītājam svarīgākā prioritāte ir darbinieki, kas lieliski pilda savus darba pienākumus, tomēr der atcerēties, ka arī viņam vai viņai var būt vēlme pēc tuvākām, ne tikai "priekšnieks – padotais" attiecībām, jo kopā ar darbiniekiem ikdienā tiek pavadīts ļoti daudz laika. Turklāt, iepazīstoties un izveidojot mazliet neformālākas attiecības, vadītājs uzzina par Jums un gūst daudz labāku izpratni par Jūsu spējām, kas palīdzēs nākotnē saistībā ar karjeras izaugsmi.

Ja vēlaties savas attiecības ar vadītāju padarīt labākas, šeit apkopoti 4 soļi, ko varat spert šai virzienā.

Izprast to, kas tiek sagaidīts
Ir ārkārtīgi svarīgi jau pašā sākumā izprast, ko tieši vadītājs no Jums sagaida. Lai nerastos nekādi pārpratumi, būtu jābūt skaidri definētiem darba pienākumiem un izpildāmajiem mērķiem, noteikti ar norādītiem izpildes termiņiem, turklāt būtu jābūt arī skaidrai izpratnei par to, ko Jūs saņemsiet no uzņēmuma. 

Ja kādā brīdī ir neskaidrības saistībā ar darba pienākumiem vai to, kas pienākas Jums, vienīgais pareizais risinājums ir apspriesties ar vadītāju, lai visi jautājumi tiktu atrisināti uzreiz ar atbildīgo cilvēku.

Godīgums un savu solījumu pildīšana
Godīgums ir viena no īpašībām, ko vadītājs novērtēs ļoti augstu. Arī tad, ja darba aprakstā ir kāds pienākums, kuru Jūs nespējat veikt, vienmēr labāk ir teikt taisnību un pēcāk, smagi strādājot, apgūt nepieciešamo, nekā melot par savām prasmēm un pienākumu neizpildīt. Pētījumi rāda, ka uzņēmumos, kur godīgumu novērtē, ir daudz mazāka darbinieku mainība un augstāka produktivitāte.

Ja tiek izteikts solījums paveikt darbu, tad tas arī jāpaveic. Savu solījumu izpildīšanai var būt nozīmīga ietekme uz Jūsu un priekšnieka savstarpējām attiecībām, jo parāda to, ka esat uzticams un vērtīgs darbinieks, uz kuru var paļauties par sava dotā vārda turēšanu.

Izrādīt iniciatīvu
Ir ārkārtīgi vienkārši sagaidīt no sava priekšnieka gan norādījumus par to, kas paveicams, gan uzaicinājumus uz sapulcēm, gan ierosinājumus, piemēram, kolektīva saliedēšanās pasākumam vai kopīgai atpūtai. Veids, kā padarīt Jūsu un priekšnieka savstarpējās attiecības labākas, ir izrādīt iniciatīvu no savas puses, piemēram, ieplānojot kopīgās ikmēneša sapulces vai uzdodot savam vadītājam vienu pavisam vienkāršu jautājumu: "Kā es šodien varu būt noderīgs?", kas parādīs to, ka Jūs kā darbinieks esat gatavs nepieciešamības gadījumā uzņemties papildus pienākumu izpildi. 

Priekšnieks noteikti būs pateicīgs par šādu palīdzību un iespēju atvēlēt vairāk laika svarīgiem pienākumiem, savukārt Jūs būsiet sevi parādījis kā darbinieku ar lielisku darba organizāciju.

Iejusties priekšnieka ādā
Lai spētu izveidot labākas attiecības ar priekšnieku, jāspēj atrast kopīgu valodu. Viens no veidiem, kā to izdarīt, ir iejusties priekšnieka ādā, izprotot viņa ikdienas darba apjomu un pienākumu specifiku. Apzinoties to, kā viņš varētu justies darba dienas beigās vai pēc konkrētu pienākumu izpildes, varētu palīdzēt saprast, kā labāk ar priekšnieku komunicēt.
 
Nereti darbinieki vēršas pie uzņēmuma vadītāja arī pieprasot algas pielikumu, kad kādā mēnesī pēkšņi gadījušies necerēti izdevumi, piemēram, par jaunu veļas mašīnu. Taču šādā reizē varētu noderēt kredīts internetā (protams, izvērtējot savas atmaksas iespējas). Iespējams, ka priekšnieks jau Jums maksā tik, cik var atļauties. Savu problēmu uzkraušana situāciju neatrisinās.

Nevajag aizmirst, ka arī priekšnieks ir tikai cilvēks, kurš dara savu darbu, tādēļ ne viss ir jāņem personīgi. Gluži tāpat vienmēr jāpadomā, ko priekšnieks no Jums sagaida – ja paredzēta sapulce vai apspriede, noteikti pirms tam sagatavoties sarunai par atbilstošo tēmu, piemēram, padomājot par iespējamiem jautājumiem, kas varētu tikt uzdoti. Priekšnieks noteikti pozitīvi novērtēs šādas pūles.