5 efektīvi veidi, kā palielināt pārdošanas apjomus

Publicitātes foto

Ikviens vēlas dibināt savu uzņēmumu un ar laiku palielināt pārdošanas apjomus. Bet ne vienmēr viss iet tik gludi, kā sākumā plānots. Ikvienam uzņēmumam nepieciešama peļņa, lai tas varētu attīstīties un turpināt darbu, tādēļ ir svarīgi pārdot arvien vairāk, bet tērēt tikai tam, kas ir nepieciešams un var sniegt rezultātu.

Šeit būs 5 efektīvi veidi, kas palīdzēs arī tavam biznesam augt un attīstīties

 Radi produktu, kas ir pieprasīts
Nē, tas nenozīmē, ka produkts, kas nav pirmās nepieciešamības, nav dzīvotspējīgs un nevarētu tikt pārdots (labi zinām, ka var)! Bet tev ir jāparāda cilvēkiem, kādēļ šī prece vai pakalpojums viņiem nepieciešams. 

Cilvēki nepērk produktu, bet gan rezultātu, ko tas var sniegt. Tādēļ vērts sākumā identificēt savu ideālo klientu un izveidot sarakstu ar tām labajām lietām, kuru dēļ klients labprāt šo pakalpojumu vai preci lietotu. Tad arī zināsi, vai nepieciešams radīt pavisam jaunu preci vai pakalpojumu, kas atrisinās kādu problēmu, vai pietiks uzlabot jau esošo piedāvājumu. Kad sapratīsi, ko klienti vēlas, varēsi radīt produktu, kurš būs pieprasīts!

♦ Reklamē konkrētai auditorijai, īstajā laikā un vietā!
Cilvēki uzskata, ka reklāma nozīmē pārdot produktu jebkādā veidā. Bet daudzi speciālisti nepievērš uzmanību tam, ka patiesībā cilvēki izvairās no uzbāzīgām reklāmām, kas radītas tikai tādēļ, lai pārdotu preci vai pakalpojumu. Tikai tad, ja spēsi parādīt, ka produkts tiešām var būt vajadzīgs, auditorija to arī iegādāsies. Reklāma nozīmē šo preci vai pakalpojumu "izcelt gaismā", nevis piespiest to nopirkt. Televīzijā, piemēram, ļoti labi strādā reklāmas, kurās reāli cilvēki runā par produktu, sniedz sava veida atsauksmi par to, tāpat cilvēki labprātāk skatās reklāmas, kuras risina kādu viņu problēmu.

Nedrīkst aizmirst, ka reklāmai ir arī jābūt specifiskai – radītai konkrētai auditorijai, nevis visiem cilvēkiem! Ja tavs produkts ir sieviešu apavi, tu taču tos nepārdosi vīriešiem, vai ne? Tad nu arī netērē savu laiku un naudu, bet rīkojies apzinīgi, pastāstot par produktu tiem, kam tas varētu būt nepieciešams!

Mēģināt pārdot slēpes vasarā nav nekādas jēgas, jo tā tikai iztērēsi naudu par reklāmu, bet atpakaļ neko nesaņemsi. Tādēļ atceries reklamēt produktu tad, kad tas ir nepieciešams, kad ir sezona (ja prece ir sezonāla)! 

♦ Apmierini savu klientu!
Mēģinot pārdot produktu, neaizmirsti, ka galvenais ir cilvēks! Ja tavs klients būs laimīgs un apmierināts, pastāv lielāka iespēja, ka viņš arī būs gatavs no tevis pirkt. Ja būsi atvērts un draudzīgs, tu patiksi arī citiem (gluži tāpat kā tas ir ārpus biznesa vides), tādēļ uzturi komunikāciju!

SMS izsūtīšana klientiem jeb SMS mārketings, līdzīgi kā sociālie tīkli, ir lieliska iespēja radīt klientu lojalitāti uzņēmumam. Īsziņu sūtīšana palīdz klientus iesaistīt dažādās aktivitātēs, piemēram, aptaujās, spēlēs un konkursos. Tāpat šī ir lieliska iespēja uzņēmumiem pastāstīt par savu produktu, jaunumiem, dažādām akcijām un citiem piedāvājumiem. 

SMS cilvēki lasa labprāt, jo tās parasti ir īsas un ļoti konkrētas ziņas, kas neprasa daudz laika tās izlasīšanai. Turklāt mobilos telefonus ļoti daudzi nēsā sev līdzi ikdienā, kas nozīmē, ka šie cilvēki ir sasniedzami visu laiku. SMS mārketings var būt lieliska alternatīva dārgajai reklāmai avīzēs, televīzijā un citur, tādēļ izmēģini SMS izsūtīšanu, ļoti iespējams, ka sasniegsi pat labāku rezultātu, nekā cerēji!

 Atkal un atkal koncentrējies uz jau esošajiem klientiem!
Ja cilvēks iegādājies tavu produktu vienreiz, gādā, lai tas notiktu atkārtoti! Vienam pirkumam nudien nevajadzētu būt uzņēmuma un klienta attiecību beigām, tādēļ izveido stipras, cieņpilnas attiecības, kas radīs uzticību un vērtību tavam produktam un zīmolam.

Ja izmanto SMS mārketingu kā vienu no mārketinga stratēģijām, tad piedāvā saviem esošajiem klientiem ik pa laikam ko arī bez maksas vai arī atlaidi, kas pieejama tikai pastāvīgajiem klientiem! Tā viņi jutīsies īpaši un atgriezīsies pie tevis vēl un vēl! Tāpat izveido mājaslapu, kurā apraksti uzņēmuma jaunumus, lai klienti vienmēr būtu lietas kursā par notiekošo. Vari veidot arī dažādus pamācību video, kur pastāstīts, kā pareizi lietot produktu vai dalies ar kādu citu bezmaksas, bet ļoti noderīgu saturu, par kuru auditorija būs sajūsmā!

Ja iespējams, piedāvā arī ieskatu uzņēmuma ikdienā vai preces ražošanā. Dzīvespriecīgi, aktīvi darbinieki un sakārtota vide var kalpot par lielisku reklāmu un radīt pozitīvas emocijas!

♦ Esi zinošs!
Klienti labprātāk pērk no pārdevējiem, kuri ir zinoši un draudzīgi, tādēļ gādā, lai gan tu, gan pārējie uzņēmuma darbinieki nekad neatteiktu palīdzību! Ideālā gadījumā tev vajadzētu ne tikai zināt, ko tavs produkts var sniegt, bet pārzināt arī pārējo tirgu, lai tu varētu pastāstīt, ar ko tava prece vai pakalpojums ir tik atšķirīgs un īpašs.