Eksperti stāsta par Skanstes tramvaja līnijas izbūves ieguvumiem

Jau izsenis tramvajs ir bijis ērtākais pārvietošanās līdzeklis – tam nav raksturīgi sastrēgumi un tas ir viens no ietilpīgākajiem pārvietošanās līdzekļiem.

Arī eksperti Jānis Bidzāns, Elmārs Daniševskis un Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Stratēģiskās vadības pārvaldes vadītājs Armands Krūze norāda, ka attīstot tramvaja kustību Rīgā un nonākot pie kopsaucēja Skanstes tramvaja līnijas izbūvē, iespējams ne tikai attīstīt Rīgas infrastruktūru, bet arī nodrošināt mobilitātes iespējas Skanstes apkaimē un Rīgā strādājošiem cilvēkiem, kā arī tūristiem. "Skanstes apkaime ir strauji attīstījusies pēdējos 10 gados un tuvākajos 10 gados izmaiņas būs vēl ievērojāmākas – tiks uzceltas vairākas mājas, parādīsies jauni sabiedriski objekti, notiks būtiska attīstība. Ja mēs nedomāsim par sabiedrisko transportu tagad, tad Skanstes ielas resurss būs izsmelts tikai ar personīga autotransporta izmantošanu.

Tāpēc ir svarīgi jau laicīgi sākt domāt par sabiedriskā transporta vides attīstību. Jāņem vērā, ka Skanstes iela nekalpo vien tuvākas apkārtnes iedzīvotājiem, bet ir nepieciešama visai pilsētai. Skanstes iela ir iekšēja apļa – Pērnavas apļa daļa, pa kuru pārvietojas Rīgas iedzīvotāji no vienas pilsētas daļas uz otru", stāsta transporta plānošanas eksperts Jānis Bidzāns. Cits pazīstams transporta plānošanas eksperts Elmārs Daniševskis arī uzsver Pērnavas apļa lomu pilsētas transporta sistēmā. Jau tagad rīdziniekiem ir problēmas ar nokļūšanu uz Skanstes rajonu un populārākais veids ir atbraukt ar mašīnu. Ja netiks attīstīts sabiedriskais transports, tad Skanstes iedzīvotāji būs spiesti pārvietoties ar privāto transportu. Esošais 24. autobusa maršruts nevarēs apmierināt visus Skanstes iedzīvotājus, jo nevisiem vajag tikai līdz Vecmīlgrāvim vai līdz Centalajai stacijai. Tramvaja līnija dos iespēju pārvietoties pa pilsētu, neiebraucot centrā.

Šāds pārvietošanās iespēju modelis lieti noder publisko pasākumu laikā, kas norisinās Mežaparkā, piemēram, Dziesmu un Deju svētku periodā. Skanstes tramvajs ir trūkstošais posms, kas ļaus apejot pilsētas centru savienot esošās tramvaja līnijas, kuras ved uz Sarkandaugavu, Mežaparku un Juglu, neiebraucot centrā. Daniševskis atgādina, ka Rīgas centrā ir 70 tūkstoši darba vietu. Katru rītu Rīgā ik stundu iebrauc 14 tūkstoši automašīnu, bet centrā pat 18 000 mašīnu.

"Tas ir ļoti daudz priekš tādas pilsētas, kā Rīga. Līdz ar to pieņemtā attīstības stratēģija paredz veidot Rīgu par kompaktu pilsētu: pirmkārt attīstīt teritorijas, kas ir tuvu centram, nevis pie robežas – Rumbulu vai Spilvi. Tas palīdzēs samazināt iedzīvotāju mobilitāti, transporta plūsmas un sastrēgumus. Viens no situācijas risinājumiem ir mudināt iedzīvotājus dzīvot tuvāk centram, piedāvāt viņiem kvalitatīvus mājokļus un apkārtējo vidi. Skanstes rajona attīstība un tramvaja līnijas izbūve atbilst kompaktas pilsētas idejai", stāsta eksperts.

Vairākus iedzīvotājus uztrauc, ka tramvaja līnijas izbūve samazinās kustības ātrumu Skanstē, jo pašlaik Skanstes ielas atsevišķos posmos ir iespējams braukt pat ar ātrumu 70 kilometri stundā. Eksperts norāda, ka ar iedzīvotāju pieaugumu nebūs iespējams ātruma režīmu saglabāt, bet pilsētas centrā tāds ātrums nav vajadzīgs. Tramvajs vienmēr bijis Rīgas vēstures daļa, šim transporta veidam ir savas tradīcijas un tā ir mūsu priekšrocība. Pilsētas attīstības stratēģijā laika posmam no 2006. līdz 2018.gadam ir norādīts, ka tramvajs ir Rīgas sabiedriskā transporta mugurkauls. Tramvajam ir lielāka pasažieru ietilpība un atsevišķa josla, tas nebrauc kopējā transporta plūsmā un nestāv sastrēgumos. Tieši šis arguments var likt autobraucējiem pārsēsties sabiedriskajā transportā, lai nokļūtu pilsētas centrā, uzskata Daniševskis.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Stratēģiskās vadības pārvaldes vadītājs Armands Krūze uzsver, ka plānotais tramvaja līnijas posms ir Skanstes apkaimi šķērsojošs tramvaja līnijas posms un svarīgs priekšnosacījums turpmākai kopējai tramvaja līnijas attīstībai Rīgas pilsētā, nevis vien "tramvaja līnija uz Skansti". Attīstības departaments norāda, ka izbūvējot šo savienojumu, ieguvēji būs ne tikai Skanstes apkaimes iedzīvotāji un strādājošie, bet rīdzinieki un Rīgas viesi, kam tiks nodrošināta ērtāka pārsēšanās starp visiem transportu veidiem.

Viss par: Lietotāju ziņas