Administratīvā apgabaltiesa vēršas ST saistībā ar tiesvedību "Media Support" prasībā par tai noteikto aizliegumu pirkt "Radio SWH"

Administratīvā apgabaltiesa 28.novembrī ir apturējusi tiesvedību kompānijas "Media Support" prasībā par tai noteikto Latvijas valdības aizliegumu pirkt "Radio SWH" akcijas, lai saistībā ar šo gadījumu vērstos Satversmes tiesā (ST).

Rīga, 19.dec., LETA. Administratīvā apgabaltiesa 28.novembrī ir apturējusi tiesvedību kompānijas "Media Support" prasībā par tai noteikto Latvijas valdības aizliegumu pirkt "Radio SWH" akcijas, lai saistībā ar šo gadījumu vērstos Satversmes tiesā (ST), raksta "Neatkarīgā". Administratīvās apgabaltiesas priekšsēdētāja Māra Vīganta palīgs Sandis Zellis skaidrojis, ka Administratīvā apgabaltiesa pieņēmusi lēmumu iesniegt pieteikumu ST par Nacionālās drošības likuma 44.panta sestās daļas atbilstību Satversmes 92.panta pirmajam teikumam, līdz ar to apturot tiesvedību "Radio SWH" lietā līdz ST nolēmuma spēkā stāšanās dienai. Satversmes 92.panta pirmais teikums vēsta, ka "ikviens var aizstāvēt savas tiesības un likumiskās intereses taisnīgā tiesā". Savukārt apstrīdētajā Nacionālās drošības likuma 44.panta sestajā daļā rakstīts: "Ja tiesai lietas apstākļu objektīvai noskaidrošanai ir nepieciešams pārbaudīt valsts noslēpumu saturošu informāciju, tad ar šādu informāciju iepazīstas un to izvērtē tikai tiesa. Nolēmumā tiesa norāda, ka šī informācija ir izvērtēta." Kā gada sākumā vēstīja LTV, ar prokuratūras nozīmēto Ventspils mēra Aivara Lemberga krimināllietā arestētās mantas pārvaldnieku, Šveices advokātu Rūdolfu Meroni saistītā kompānija "Media Support" tiesā ir apstrīdējusi tai noteikto Latvijas valdības aizliegumu pirkt "Radio SWH" akcijas. "Radio SWH" kā medijs ar plašu tirgus pārklājumu ir atzīts par nacionālajai drošībai nozīmīgu uzņēmumu. Likums paredz, ka šādu uzņēmumu pārdošana var notikt tikai ar valdības atļauju. Māra Kučinska (ZZS) valdība darījumu pērn apturēja nacionālās drošības interesēs. Kučinska valdības lēmums bijis vienbalsīgs. Lēmuma iemesli, kas balstīti drošības iestāžu atzinumos, ir valsts noslēpums, bet "de facto" vēstīja, ka valdības ieskatā "Radio SWH" pircējs sniedzis nepatiesu informāciju. "Media Support" lēmumu apstrīdējusi, uzskatot valdības apgalvojumus par nepatiesiem un nepamatotiem. "Media Support" neesot sniegusi komentāru par vēršanos tiesā. LETA jau ziņoja, ka Austrijā reģistrētajai firmai "Baltic News Network GmbH" piederošais "Media Support" pērn rudenī iegādājās Tatjanai Tolstajai piederošos 80% "Radio SWH" akciju. "Latvijas Avīze" vēstīja, ka darījuma summa esot 2,2 miljoni eiro. Darījuma mērķis bija pilnveidot biznesa portfeli un turpināt veiksmīgi attīstīt radio potenciālu, aģentūrai LETA iepriekš skaidroja Gobiņš. Viņš apgalvoja, ka "Media Support" savā darbībā ievēro "mediju politiku, kas balstās uz demokrātijas un vārda brīvības principiem". Kā "Baltic News Network" patiesā labuma guvēja Uzņēmumu reģistrā bija norādīta Urzula Haranda, kas tiek uzskatīta par Meroni uzticības personu. "Radio SWH" dibināts 1993.gada aprīlī, un tās pamatkapitāls ir 2,536 miljoni eiro. "Media Support" dibināta 2011.gadā, tās pamatkapitāls ir 2800 eiro. Kā liecina "Firmas.lv" dati, uzņēmuma apgrozījums tā pastāvēšanas vēsturē nav pārsniedzis pusmiljonu eiro, bet peļņa - 30 000 eiro. Finansiāli veiksmīgākais uzņēmumam bija 2017.gads, kad apgrozījums bija 407 348 eiro, bet peļņa - 29 992 eiro. Laika posmā no 2012.gada līdz 2016.gadam uzņēmuma apgrozījums bija robežās no 230 000 līdz 290 000 eiro.