Banner 980x90

Ceļu būvētāji: Lai 2019.gadā ceļu nozarē krīze nepadziļinātos, steidzami jāatjauno autoceļu fonds

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Lai 2019.gada 1.janvārī, kad beigsies Eiropas Savienības finansējums ceļu infrastruktūrai, "nesprāgtu bumba" un krīze ceļu uzturēšanā nekļūtu vēl dziļāka, ir steidzami nepieciešams atjaunot kaut kādu autoceļu fonda prototipu, "iezīmējot" nauda ceļu sakārtošanai, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

"Neko jaunu izdomāt nevajag," sacīja Bērziņš.

Viņš norādīja, ka jau patlaban saskaņā ar likumu 80% no tā, ko nodevās un nodokļos samaksā autovadītāji, būtu jāatvēl autoceļu sakārtošanai. Tomēr likumā arī ierakstīta piebilde, ka šī norma darbojoties, ja budžeta likumā nav noteikts citādi. Kā uzskata Bērziņš, šo piebildi vajadzētu no likuma izslēgt.

LCB vadītājs atzina, ka to var nesaukt par ceļu fondu, bet, piemēram, par budžeta programmu ceļu nozarei.

Viņš atgādināja, ka priekšlikumu par ceļu fonda atjaunošanu atbalstījuši visi politiskie spēki, izņemot nacionālo apvienību "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK. Tomēr realitāte politikā mēdzot būt citādāka, secināja ceļu būvnieku pārstāvis.

Tāpat stāvokļa uzlabošanai būtu jāīsteno saprātīga aizņemšanās politika ceļu uzturēšanas un būvniecības finansēšanai, sacīja Bērziņš.

Pēc Bērziņa teiktā, ka ceļu būvnieki apskaužot pašreizējo satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS) par darbiem, kas viņu sagaida. "Garlaicīgi nebūs," sacīja LCB valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka Augulim būšot "jāizstrebj" viss, kas 14 gados kopš autoceļu fonda likvidēšanas ir "savārīts". Tomēr pastāvot bažas, ka ministrs paliks viens ar savām iniciatīvām, jo pārējie koalīcijas partneri var viņu neatbalstīt.

Kā ziņots, pēc Auguļa iniciatīvas izveidotā ekspertu grupa šodien prezentēs ministram savu redzējumu par ilgtspējīgu un prognozējamu autoceļu sakārtošanas modeli. Tāpat eksperti sniegšot priekšlikumus efektīvākam ceļu tīkla finansēšanas mehānismam.

Pēc ministra iniciatīvas autoceļu nozares eksperti strādāja pie autoceļu finansēšanas modeļa izstrādes. Ekspertu grupai esot platforma kopīgam darbam pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa izvērtēšanas un analīzes, kā arī stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa radīšanas, apgalvo ministrijā.

Darba grupa padziļināti analizēja situāciju valsts ceļu pārvaldībā un to sakārtošanas programmu, ceļu pārvaldības finansējuma līdzšinējo darbību, iespējas ieviest nodokļu un nodevu ieņēmumiem piesaistītu finansējuma modeli, vērtēja sabiedrības un "Mana balss" iniciatīvu, kā arī līdzšinējo atbalstu pašvaldību ceļu būvniecībai un pārbūvei.

Ekspertu grupā piedalās Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts policijas, ceļu būvētāju, uzturētāju un sabiedrības pārstāvji, kā arī Satiksmes, Ekonomikas, Finanšu, Iekšlietu un Zemkopības ministrijas pārstāvji.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)