Banner 980x90

Daļa mārupiešu pret "Rail Baltica" projektu tomēr ir pielaidīgi

Lai gan dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedriskajā apspriešanā Mārupē lielākā daļa klātesošo ir negatīvi noskaņoti pret šo projektu, daļa mārupiešu pret "Rail Baltica" līnijas būvniecību ir visai pielaidīga.

"Mārupē ir ļoti augsti gruntsūdeņi. Kad būvēs dzelzceļu, attīstītāji sola veikt vērienīgus meliorācijas darbus par Eiropas naudu, un tas Mārupei ir ļoti svarīgi. Arī tām mājām, kuru tuvumā būs trase," sacīja Mārupes iedzīvotājs Artūrs.

Savukārt kāda kundze aģentūrai LETA norādīja, ka viņai pēc "Rail Baltica" izbūves būšot iespēja ērti aizbraukt uz radu kapiem Salacgrīvā. "Braukt ar vilcienu noteikti būs daudz ērtāk, nekā kratīties autobusā," sacīja kundze.

Kā novēroja aģentūra LETA, neraugoties uz to, ka Mārupes kultūras nama zālē norit projekta prezentācija, gaitenī turpinās dzīvas iedzīvotāju diskusijas ar projekta attīstītājiem. Cilvēkus visvairāk interesē īpašuma, mežu un trokšņu līmeņa jautājumi.

Mārupes kultūras nama zāle, kurā ir vietas apmēram 500 cilvēkiem, patlaban ir pārpildīta. Tā kā sēde tiek translēta arī Mārupes novada interneta mājaslapā, pasākuma rīkotāji sagaida daudzus jautājumus neklātienē.

Negatīvi noskaņotajiem mārupiešiem projekta attīstītāji sestdien, 7.martā, norādīja, ka dzelzceļa izbūves gaitā tiks pieļautas variācijas. "Nekas vēl nav akmenī iecirsts. Mēs pieļaujam, ka trasi varētu pabīdīt tuvāk lidostas pļavām vai arī attālināt no tuvākajām mājām. Tādēļ jau arī notiek un notiks šādas apspriešanas," sacīja projekta attīstītāju pārstāvis.

Mārupes pašvaldība atbalsta projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi Latvijā, taču kategoriski noraida piedāvāto atzara izbūvi uz lidostu "Rīga" caur Mārupes novada teritoriju, alternatīvus variantus vairs neparedzot, februāra beigās aģentūru LETA informēja pašvaldībā. "Projekta attīstītāju piedāvātais atzars vistiešākajā veidā pasliktinās Mārupes novada iedzīvotāju un uzņēmējdarbības vidi, tāpēc ir pamatotas bažas par to, vai tas vispār būtu vērtējams kā tehniski, ekonomiski un sociāli pamatots," norāda Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs.

Pilnsabiedrības "RB Latvija", kas veic "Rail Baltica" trases detalizēto izpēti, telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis savukārt uzskata, ka rīt paredzētā jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica" sākotnējā sabiedriskā apspriede Mārupē varētu izvērsties konstruktīva un varētu tikt rasts risinājums dzelzceļa trases novietojumam šajā Pierīgas novadā. Gan "RB Latvija" izpētes grupa, gan arī Mārupes pašvaldība un iedzīvotāji esot strādājuši, lai sabiedriskajā apspriedē piedāvātu vairākus trases risinājumus, no kuriem vienā risinājumā skatījums varētu sakrist gan pašvaldībai, gan izpētes grupai. "Tas dod pamatu prognozei, ka varēsim rast kopsaucēju "Rail Baltica" dzelzceļa trases novietojumam Mārupes novadā," apgalvo Balgalis.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)