Kas ir SEO pakalpojumi un kā tie palīdz uzņēmuma pārdošanām?

Jebkurš veselīgs uzņēmums domā par to, kā attīstīties, kā iegūt jaunus klientus un kā pārdot savas preces vai pakalpojumus vēl vairāk. Daudz ko var paveikt ar saviem spēkiem – uzlabojot klientu pieredzi, produktu, tā var attīstīties arī dabiskā ceļā, tomēr visjaudīgāk iespējams attīstīties ar gudra mārketinga palīdzību.

Mārketings un reklāma ir ļoti plašs jēdziens. Var reklamēties televīzijā, radio vai presē, var izmēģināt spēkus sociālajos tīklos un baneru reklāmās lokālos un lielos portālos, bet var arī testēt dažādas citas taktikas.

Kas ir SEO?
Daļa uzņēmumu vadītāju varbūt pat nekad nav dzirdējuši šādu trīs burtu salikumu "SEO", bet daļa ir dzirdējuši, taču īsti līdz galam neizprot tā nozīmi.

SEO ir saīsinājums no termina angļu valodā – search engine optimization, t.i., meklēšanas dzinēju optimizācija. Noteikti daļai arī šis skaidrojums neko neizteiks.

Kas ir meklēšanas dzinēji?
Meklēšanas dzinēji ir meklēšanas servisi kā Google, Bing, Yandex, Yahoo un citi mazāk populāri. Tās ir vietnes, ko mēs visi izmantojam, lai meklētu informāciju. Latvijā dominē Google meklētājs, ko izmanto vairāk nekā 95% no visiem interneta lietotājiem. Krievijā šis sadalījums ir citāds – tur līderpozīcijas dala vietējais Yandex un Google.

Attiecīgi meklēšanas dzinēju optimizācija ir savas mājaslapas padarīšana par meklētājiem draudzīgu vietni. Tas ir daudzu pasākumu komplekss, kas tiek realizēts tikai ar vienu mērķi – atrasties pēc iespējas augstāk tādā meklētājā kā Google. Piemēram, ja uzņēmums pārdod ziedus un veic ziedu piegādi, tad viņam ir interesanti atrasties pēc iespējas augstāk Google meklētājā uz atslēgvārdu "ziedu piegāde" vai "ziedu pasūtīšana" meklējumiem. Lietotājs savukārt, no otras puses, meklējot šādus atslēgvārdus, lielākoties apmeklēs vietnes, kas atradīsies Google pirmajā meklēšanas rezultātu lapā.

Klients pats meklē produktu
Te arī slēpjas šī mārketinga kanāla burvība – nav jāuzbāžas ar savu reklāmu potenciāliem klientiem, ir "tikai" jānostājas ceļā savai mērķauditorijai brīdī, kad tā meklē konkrētu produktu vai informāciju par to. Un runa nav tikai par šiem pārdošanas atslēgvārdiem. Par piemēru ņemot to pašu ziedu piegādi, cilvēki noteikti Google meklē atslēgvārdus "idejas dāvanai sievietei", "krāšņākie puķu pušķi" un citus, kas vēl nenozīmē to, ka viņi vēlas iegādāties kaut ko, bet atrodas meklēšanas procesā. Uzņēmumiem ir jāpievērš uzmanība arī šiem atslēgvārdiem.

Kas ir SEO pakalpojumi?
SEO pakalpojumi ir specializētu mārketinga aģentūru vai frīlanceru piedāvājumi, kuros ietilpst taktikas un tehnikas, kuras jālieto, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājā uz šo visu atslēgvārdu meklējumiem. 

Parasti SEO pakalpojumā ietilpst – mājaslapas tehniskā un satura analīze, attiecīgi labojumi mājaslapā, gan tehniskā, gan satura ziņā. Nākamais lielais bloks ir jauna un regulāra satura publicēšana mājaslapā (produktu, bloga, jaunumu sadaļās) un visbeidzot satura un atsauksmju veidošana dažādos ārējos portālos, kas paaugstina mājaslapas autoritāti meklētāju acīs. Jo vairāk dažādi portāli atsaucas ar saitēm uz konkrētu mājaslapu, jo labāk.

Cik maksā SEO pakalpojumi?
Latvijā ir dažāda līmeņa un kvalitātes SEO pakalpojumu aģentūras. Zemākā cena, pa kuru var veikt kvalitatīvu pakalpojumu nelielai mājaslapai zemas konkurences apstākļos, ir sākot no 150 EUR mēnesī. Vidēji šis pakalpojums uzņēmumam izmaksās 500 EUR mēnesī, bet augstas konkurences un lielu ambīciju gadījumā pat vairākus tūkstošus EUR mēnesī.

Katrā ziņā SEO pakalpojums nav vienreizēja darbība, tā ir ilgtermiņa sadarbība ar vēl lielāka ilgtermiņa rezultātu. Pat ja tiek slēgta sadarbība ar aģentūru, rezultāti no kvalitatīva pakalpojuma būs jūtami vēl krietnu laiku pēc tam.