LEGO – maģiskie klucīši, kas aizrauj bērnus un vecākus

Publicitātes foto

LEGO ir viens no populārākajiem rotaļlietu veidiem visā pasaulē. Grūti iedomāties kādu, kurš kaut reizi dzīvē nebūtu par to dzirdējis. Taču, kā izrādās, nav viennozīmīga viedokļa par to, kā pareizi vajadzētu ar LEGO spēlēties un vai to zināt ir svarīgi.

Daudzviet plaši aprakstīts tas, ka LEGO daudzveidīgie komplekti palīdz attīstīt radošumu. Tiesa, tas darbojas tad, ja vecāki bērniem to ļauj darīt. 

LEGO ir brīnišķīgs "rīks", kas palīdz attīstīt loģiku, fantāziju, problēmu risināšanu un citas prasmes, kuras mums noder visu dzīvi. Taču, lai no šiem klucīšiem, konstruktoriem un komplektiem bērns iegūtu pēc iespējas vairāk, ir nepieciešams, lai vecāki ik pa laikam piedalītos spēlēšanās procesā. 

Ar LEGO vislabprātāk spēlējas bērni vecumā no 3 līdz 7 gadiem. Tiesa, mūsdienās digitālā pasaule ir pārņēmusi mūsu ikdienu, tostarp arī rotaļāšanos. Taču par spīti visam, mazajiem ķipariem joprojām patīk radoši izpausties, izmantojot LEGO, lai arī turpat blakus ir pieejams dators. 

Pēdējā laikā popularitāti ir ieguvusi LEGO darbnīca, kas aicina vecākus iedrošināt savus bērnus izjaukt iegādātos klucīšu modeļus, lai tā vietā radītu ko jaunu un attīstītu radošās prasmes. Protams, to, vai izjaukt jau esošu vai paša veidotu objektu uzreiz pēc tā salikšanas, ir katra paša ziņā. Svarīgākais ir iedrošināt bērnu darboties ar LEGO.
♦ Pirmais solis – izvēlēties tādu komplektu, kas patīk bērnam un kas ir atbilstošs viņa vecumposmam. Piemēram, kādam, iespējams, patīk LEGO City, Friends, supervaroņi vai automobiļi. Savukārt citi dod priekšroku LEGO Ninjago, Chima vai citiem komplektiem. Protams, ir paaudze, kas joprojām iecienījusi "Zvaigžņu karus". 

Šādu, jau gatavu komplektu konstruēšana ne tikai trenē spēju sekot instrukcijā esošajām norādēm, bet arī ļauj iemācīties uzbūvēt objektus dažādās grūtības pakāpēs. Bērni redzēs un iemācīsies to, kā noteikti kauliņi sader savā starpā, bet citi nē. Turklāt LEGO bieži vien arī veido video par to, kā tapis katrs no komplektiem, tādēļ bērns var iegūt arī papildu informāciju par interesējošo komplektu. 

♦ Bērniem patīk spēlēties arī ar tādiem LEGO komplektiem, kuri nav mainīti pēc iegādāšanās. Viņi tos parasti atstāj oriģinālajā iepakojumā ar visām detaļām vai noliek īpašā rotaļu stūrīša vietā. Rotaļājoties ar klucīšiem, bērni nereti mēģina atdarināt un attēlot to, ko redzējuši vai dzirdējuši TV, datorā, kā arī reālajā dzīvē. Tādā veidā viņi attīsta radošumu, veido paši savus stāstus un izspēlē scenārijus. 

♦ Kādu laiku pēc tam, kad bērns būs spēlējies ar komplektiem atsevišķi, viņš sāks tos "miksēt", proti, pielāgot vienu otram, radīt jaunus scenārijus, uzlabojumus un lielākas platformas, kurās spēlēties. Pēc tam oriģinālie komplekti tiek sajaukti un papildināti tik tālu, lai rastos kaut kas pilnīgi jauns. Ir jāsaprot, ka agrāk vai vēlāk oriģinālie komplekti tiek izjaukti.

♦ LEGO var izmantot ne tikai kā rotaļlietu, bet arī lai izveidotu noderīgu konteineru lietu glabāšanai, kā arī lai radītu detaļas dažādiem tehniskajiem projektiem. Izmantojot iztēli, LEGO iespējas var paplašināties jaunos virzienos, par kuriem iepriekš nebija domāts.

♦ Agrāk vai vēlāk daļa bērnu vēlas pāriet uz ko nopietnāku, piemēram, LEGO Technic komplektiem, kas ļauj veidot realitātei pietuvinātus automašīnu un citu iekārtu modeļus. Turklāt ar to aizraujas ne tikai zēni, bet arī meitenes. 

♦ Lai paša spēkiem uzbūvētu LEGO mašīnu, ir nepieciešamas inženiera prasmes, un lielu daļu no tām var iegūt, rotaļājoties ar vienkāršākiem komplektiem.

♦ Tāpat ir pieejami arī LEGO, kuros apvienota elektronika un robotika. Piemēram, LEGO Boost būs piemērots mazākiem bērniem, bet LEGO Mindstorms EV3 – jau vecākiem bērniem. Šie konstruktori balstās uz to, ka mazais ķipars izveido, spēlējas, pielāgo un pats arī rada jaunus modeļus no esošajiem. 

LEGO ir daļa no daudzu pasaules iedzīvotāju bērnības, tādēļ ir vērts šo pasauli parādīt arī savām atvasēm. LEGO paziņojis, ka, ņemot vērā tehnoloģiskās pasaules ietekmi uz bērniem, tiek plānots pārveidot kompānijas darbību tā, lai joprojām iedrošinātu bērnus spēlēties, domāt un analizēt. Kuru komplektu izvēlētos tu?