Banner 980x90

Mediju, reklāmas, izglītības un radošās industrijas nozares uzņēmumu topa līderis pērn bija "TV3 Latvia"

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay.com
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay.com
Pērn mediju, reklāmas, izglītības un radošās industrijas nozares uzņēmumu topa līderis ar 17,037 miljonu eiro apgrozījumu bija "TV3 Latvia", liecina SIA "Firmas.lv" un aģentūras LETA veidotais "Latvijas biznesa gada pārskats 2016".

Nozares uzņēmumu "Top 10" iekļuvusi Latvijas Televīzija ar 16,950 miljonu eiro apgrozījumu, informatīvo pakalpojumu sniedzējs "Runway" ar 16,782 miljonu eiro apgrozījumu, mediju holdings "Baltijas mediju alianse" ar 15,704 miljonu eiro apgrozījumu, izdevniecība "Apgāds Zvaigzne ABC" ar 12,857 miljonu eiro apgrozījumu, Ventspils sveču ražotājs "Diana sveces" ar 12,183 miljonu eiro apgrozījumu, reklāmas uzņēmums "Creative media services" ar 12,088 miljonu eiro apgrozījumu, satelīttelevīzijas operators "Viasat AS Latvia filiāle" ar 11,967 miljonu eiro apgrozījumu, valsts SIA "Latvijas Nacionālā opera un balets" ar 11,271 miljonu eiro apgrozījumu un reklāmas uzņēmums "Alpha Baltic" ar 10,515 miljonu eiro apgrozījumu.

"Latvijas biznesa gada pārskats 2016" liecina, ka nozares uzņēmumu rentabilitāte pērn samazinājās līdz 2013.gada līmenim, kad tā bija 3%. Samazinājusies arī nozares uzņēmumu kopējā gūtā peļņa - no 36 miljoniem eiro 2014.gadā līdz 22 miljoniem eiro pērn. Savukārt nozares uzņēmumu kopējais apgrozījums pērn ir pieaudzis par 1,8%.

Kā norādīts "Latvijas biznesa gada pārskatā", pērn Latvijas mediju reklāmas tirgus pieauga par 2%, sasniedzot 77,2 miljonus eiro. Saskaņā ar Reklāmas asociācijas datiem 43% no kopējā mediju reklāmas tirgus apjoma aizņēma reklāma televīzijā, 19% - reklāma internetā, 12% veidoja reklāma radio, 10% - žurnālos, 9% - vides reklāmā, 6% - laikrakstos, bet reklāma kino aizņēma 1% no Latvijas reklāmas tirgus. Eksperti norāda, ka reklāmas tirgū ievērojami pieaug reklāmas apjomi digitālajā vidē un turpinās naudas aizplūšana uz ārzemēs reģistrētiem interneta resursiem.

2016.gada jūlijā skatītāko Latvijas TV kanālu pirmajā trijniekā notika būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, - skatītākais kanāls bija "PBK", kam sekoja "NTV Mir Baltic" un "TV3". Arī augustā skatītākais bija "PBK", otrais - "LTV1", bet trešais - "NTV Mir Baltic". Mediju eksperti skaidro, ka šāds rezultāts atklāj iepriekš redzamo satraucošo tendenci, ka arī latvieši aizvien vairāk lieto Krievijas televīzijas saturu. Papildus tam martā finansiālu apsvērumu dēļ tika slēgts viens no retajiem krievu valodā raidošajiem kanāliem, kas saturu veido Latvijā, - "TV5".

Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka prognozēja, ka latviešu valodā raidošās televīzijas aizvien vairāk savā starpā konkurēs ar ārvalstu TV kanāliem par skatītāju uzmanību, kamēr krievu auditorija turpinās skatīties Krievijā veidotu TV saturu. Pēc viņas teiktā, galvenais nozares izaicinājums saglabāt vietējā satura ražošanu globalizācijas apstākļos, kad aizvien vairāk palielinās ārvalstu satura patēriņš, bet Latvijas televīzijas tirgus nespēj konkurēt ar lielajiem kaimiņvalstu tirgiem.

"Latvijas biznesa gada pārskata" kārtējā izlaidumā iekļautas veiksmīgāko uzņēmēju un nozaru ekspertu atziņas un prognozes, kā arī padziļināts biznesa vides apskats un detalizēti nozaru uzņēmumu saraksti.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)