Sports grūtniecības laikā: ko, cik bieži un kā drīkst darīt?

Bērniņa gaidīšanas svētki nepārprotami ir viens no svētlaimīgākajiem brīžiem sievietes dzīvē, kas, par spīti diskomfortam un teju vai nevaldāmajām garastāvokļa maiņām, ir tas laiks, kuru pēc iespējas vairāk vajadzētu veltīt savai labsajūtai. Atslābināt saspringušos muskuļus grūtniecības masāžas seansā, doties nesteidzīgā pastaigā gar jūras krastu vai pat izmēģināt spēkus grūtnieču vingrošanā – variantu nudien ir pietiekami! 

Grūtnieces un sports – var un vajag!
Liekot uzsvaru uz grūtniecēm un sportu, nereti topošo māmiņu lokā valda viedoklis, ka aktīvai sportošanai grūtnieces dzīvē vietas īsti nav, taču ir pierādīts, ka regulāra vingrošana mazuļa iznēsāšanas laikā ir ne tikai uzslavējama, bet ieteicama. Aktīvs dzīvesveids bērniņa iznēsāšanas posmā atstās pozitīvu iespaidu ne tikai uz topošās māmiņas labsajūtu, bet labvēlīgi ietekmēs arī gaidāmo mazuli.

Māmiņas aktīvās kustības parūpēsies par pietiekamu skābekļa līmeņa nodrošināšanu mazuļa vajadzībām, lai brašulis vai brašule varētu sekmīgi augt un attīstīties pēc plāna. Var un vajag – tāda ir galvenā ārstu un fizioterapeitu devīze attiecībā uz grūtnieču aktivitāti normālas grūtniecības norises laikā. 

Slodze, kas nāks tikai un vienīgi par labu 
Lielākoties topošās māmiņas uztrauc jautājums par vēlamās vingrošanas slodzes intensitāti. Vingrošanas biežums parasti ir atkarīgs no pašas māmiņas labsajūtas līmeņa. Dienās, kad jūtaties labi un pieredzat pavisam negaidītu enerģijas uzplūdumu, grūtnieču vingrinājumus var pildīt pat vairākas reizes dienā – agri no rīta un vakarpusē, pirms došanās pie miera. Toties dienās, kad nemanāmi piezogas noguruma sajūta un jūsu ķermenis vairāk sliecas pēc ērtā dīvāna un televīzijas pults, vingrošanai labāk mest mieru. Grūtnieces ķermenis itin labi pārzina savas spējas – uzticieties tam, un viss izdosies!

Turpinot par  vēlamās slodzes intensitāti, svarīgi pievērst pastiprinātu uzmanību personīgajam sagatavotības līmenim. Ja pirms grūtniecības reti esat nodarbojusies ar sportu vai neesat to darījusi nemaz, pietiks ar minimumu – desmit minūtes dienā, lai ķermenis sāktu laikus gatavoties lielajam notikumam, proti, dzemdībām.  

Neliels ieskats grūtnieču vingrošanas aizkulisēs
Ja jau kādu laiku rūpīgi apsverat domu uzsākt grūtnieču vingrošanu, taču baidāties, ka vienatnē nespēsiet izpildīt vingrojumu kompleksus pareizi, grūtnieču vingrošanas nodarbības ir tieši tas, kas jums vajadzīgs. Šīs nodarbības visbiežāk notiek sertificēta fizioterapeita vai arī jebkura cita profesionāļa pavadībā, kurš lieliski izprot grūtniecības norisi un tās fizioloģiskos procesus.

Vingrošanas nodarbības laikā attiecīgais profesionālis ņems vērā ikvienas topošās māmiņas līdzšinējo pieredzi un sagatavotību, lai konkrētais pasākums izvērstos gan emocionāli, gan fiziski baudāmā pieredzē kā māmiņai, tā arī mazulim. 

Sporta preces, kas noderēs ikvienai gaidību dievietei
Tiesa, ar grūtnieču vingrošanu ir iespējams nodarboties arī mājas apstākļos, taču tam, visticamāk, būs nepieciešams papildu aprīkojums, tajā skaitā lielāka vai mazāka izmēra vingrošanas bumbas, mīkstie vingrošanas jeb jogas paklājiņi, kā arī citas noderīgas sporta preces, piemēram, lietderīgie jogas bloki. Protams, arī pastaiga svaigā gaisā ir uzskatāma par lielisku aktivitāti aizraujošajā grūtniecības norises laikā.

Kad par attiecīgo inventāru esat parūpējusies, laiks ķerties pie prakses! Vingrošanas bumbas būs fantastisks palīgs dažnedažādu stiepšanās vingrojumu izpildīšanai, turpretim jogas paklājiņš  lieti noderēs maksimāli ērtai mugurkaula stiprināšanas vingrojumu realizēšanai dzīvei.

Būtiskas lietas, ko der zināt
Kā jau noskaidrojām iepriekš, fiziskās aktivitātes grūtniecēm ir nepieciešamas kā gaiss, ko elpot, taču, pirms ķeraties klāt pie pilnvērtīgas muskuļu izkustināšanas, ir vērts ieklausīties profesionāļu padomos. 

Pirmkārt, brīdī, kad pieredzat jebkāda veida sarežģījumus, kas tieši saistīti ar esošo grūtniecību, vingrošanu būtu ieteicams nekavējoties pārtraukt – līdz ārsta apskatei un slēdzienam par to, vai sports tālākajā grūtniecības norisē jūsu gadījumā ir drošs. Otrkārt, pirms iesaistīšanās grūtnieču vingrošanā vienmēr vaicājiet pēc ārsta profesionālā viedokļa.

Un, visbeidzot, līdz grūtniecības divpadsmitajai nedēļai labāk būtu atturēties no intensīvas muskuļu slodzes – šajā periodā olšūna ir pietiekami trausla un vēl aizvien piestiprinās pie mātes dzemdes sieniņas.

Apskatiet un iegādājieties tiešsaistē
Ņemiet vērā, ka dažāda veida sporta preces var iegādāties interneta veikalā 220.lv. Mūsu bagātīgajā tiešsaistes sortimentā jūs atradīsiet gan grūtnieču vingrošanai piemērotas vingrošanas bumbas, kā arī jogas paklājiņus, kas lieti noderēs ikvienai topošajai māmiņai, kas stingri nolēmusi ar sportiskajām aktivitātēm nodarboties arī pārmaiņu pilnajā grūtniecības periodā.