Tehnisku ķibeļu dēļ pagarināts "Rīgas satiksmes" zemo grīdas tramvaju iepirkuma termiņš

Rīga, 13.apr., LETA. Tehnisku problēmu dēļ pagarināts pieteikšanās termiņš SIA "Rīgas satiksmes" (RS) izsludinātajā zemo grīdas tramvaju iepirkumā, aģentūrai LETA apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

30.martā uzņēmums izsludināja iepirkumu par 12 zemās grīdas tramvaju iepirkumu, taču tehnisku iemeslu dēļ 12.aprīlī iepirkuma procedūra apturēta. "Mēs iepirkumu apturējām un atjaunojām tajā pašā dienā. Iemesls tam bija sistēmas kļūda - tehnisku iemeslu dēļ pretendenti nevarēja iegūt iepirkuma procedūras dokumentus, tādēļ visu nācās atjaunot," skaidroja Bartaševiča.

Viņa gan norādīja, ka iepirkuma nolikums, prasības, vai kādi citi parametri nav mainījušies. Pagarināts ir tikai pretendentu pieteikšanās laiks - līdz 14.maijam. Sākotnējais pieteikšanās termiņš bija 2.maijs.

Kā ziņots, 2017.gada 3.oktobrī RS un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra noslēdza līgumu par projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība" īstenošanu.

Kopš līguma noslēgšanas RS turpina iesākto darbu pie iepirkuma "Par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaju infrastruktūras posma izbūvei un esošas tramvaju līnijas pārbūvei", kura rezultātā tiks izvēlēts jaunbūvējamās un pārbūvējamās tramvaja līnijas projektētājs.

Projekta laikā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, vēl apmēram trīs kilometrus esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija līdz pilsētas centram un atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija, kā arī jauna kabeļu tīkla un kontakttīkla izbūve.

Tāpat projekts paredz aptuveni 11 jaunu pieturvietu izbūvi un 12 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kā arī ielu rekonstrukciju atsevišķās vietās, vietējās brauktuves izbūvi, inženierkomunikāciju pārcelšanu, satiksmes vadības sistēmas izbūvi un citus darbus.

Projekta "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība" kopējās attiecināmās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro, no tām Kohēzijas fonda finansējums projekta īstenošanai ir līdz 70 miljoni eiro. Savukārt RS finansējums plānots 27,4 miljonu eiro apmērā.

Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, šobrīd plānots, ka būvniecības darbus pārbūvējamajos posmos varētu uzsākt šī gada beigās, tomēr precīzs būvdarbu sākšanas termiņš būs zināms tikai pēc būvprojekta izstrādes un būvniecības iepirkuma veikšanas. Patlaban tiek prognozēts, ka visu būvprojektu dokumentācijas izstrādei aizņems vismaz gadu.