Hibrīdauto plusi un mīnusi

Hibrīdauto mūsdienās ir plaši apspriests transportlīdzeklis. Daudziem šķiet, ka tas ir kaut kas jauns, tomēr pirmais šāda veida auto izgudrots jau 19. gs. sākumā. 

Hibrīdauto apvieno sevī elektriskā auto jaudu ar tradicionālo dzinēju, kas vienlīdz labi apmierina vadītāja ierastās ērtības ar dabas saudzēšanu, būtiski samazinot CO2 kaitīgo izmešu daudzumu.  

Kā jau jebkuram citam transportlīdzeklim, arī hibrīdauto ir savi plusi un mīnusi, un, lai Jūs spētu tos izprast labāk, esam apkopojuši svarīgākos.

Degvielas patēriņš
Degvielas ekonomija

Standarta hibrīdauto degvielas ziņā ir daudz ekonomiskāks nekā jebkurš ar dīzeļdegvielu vai benzīnu darbināms auto. Tā kā tas ir divu dažādu mehānisko sistēmu apvienojums, tas ne tikai rada maz CO2 emisiju, bet veicina vienmērīgu jaudas padevi, kas rada mazāku degvielas patēriņu.

Nepiemērots gariem pārbraucieniem
Hibrīdsistēmai raksturīga reģeneratīvā bremzēšana, kas uzlādē akumulatoru mirklī, kad tiek izmantotas bremzes. Tas nozīmē, ka pilsētā degvielas patēriņš ir mazāks, jo pilsētā tiek bremzēts biežāk. Tādējādi hibrīdauto garos pārbraucienos ir mazāk ekonomisks nekā jebkurš ar dīzeli darbināms auto.

Jauda un veiktspēja
Nepieredzēta jauda

Elektroenerģija automobilim sniedz daudz vairāk enerģijas nekā degviela. Elektroenerģijas padeve, līdz ar to spēks ir tūlītējs, tādējādi tā rada uzreiz jūtamu jaudu. Hibrīdauto, kas paredzēti ātrumam, piemēram, BMW i8, elektroenerģijas dēļ ir ārkārtīgi veiktspējīgi.

Akumulatora lielais svars
Baterijas, kas nepieciešamas hibrīdauto, ir smagas. Parasti smagāki auto ir grūtāk manevrējami nekā viegli auto, un tiek uzskatīts, ka tiem ir arī mazāka jauda. Braucot ar degvielu darbināmu auto un pēc tam pamēģinot braukt ar tā paša auto hibrīdversiju, griežot stūri, iespējams pamatīgi izjust svara izmaiņas. 

Tēls
Statusa rādītājs

Ar hibrīdauto brauc tādas pasaulē zināmas personības kā Leonardo Di Kaprio, Breds Pits, Kamerona Diaza, Princis Čārlzs un daudzi citi, tādējādi šādam auto veidam uzreiz augusi popularitāte. Hibrīdauto izskatās moderni, un tie radīti pievilcīgās krāsās, izceļot ne tikai pašu auto, bet arī cilvēku, kas ar to brauc. 

Maldīgs priekšstats
Dažiem cilvēkiem nepatīk ārišķīgi sabiedrībai izrādīt savu finansiālo stāvokli, jo bieži vien tā tiek uzskatīta par izrādīšanos un lielīšanos. Cilvēki, kam ir hibrīdauto, visbiežāk ir cilvēki ar pieklājīgiem ienākumiem, tādēļ šāds auto var radīt maldīgu priekšstatu par Tevi. 

Izdevumi un ietaupījumi
Mazāk degvielas –
 lielāks ietaupījums
Šajā gadījumā viss ir vienkārši – jo mazāk degvielas tiek izmantots, jo vairāk vari ietaupīt. Ja ar hibrīdauto regulāri tiek veikti vien nelieli attālumi apdzīvotās vietās, iespējams patiesi ietaupīt. Turklāt hibrīdauto īpašnieki degvielu izmanto salīdzinoši reti, jo tagad arī Latvijā beidzot pieejamas elektrouzlādes stacijas.

Tirgus cena
Standarta hibrīdauto pavisam noteikti ir daudz dārgāks nekā ar benzīnu vai dīzeli darbināms auto, un dažkārt tas nemaz nesniedz iespēju ietaupīt uz degvielas rēķina. Hibrīdauto daudzās jomās neatšķiras no jebkura cita transportlīdzekļa, un jāsaprot, ka, ja tev ir šāda veida auto, tas nenozīmē, ka varēsi ietaupīt. Piemēram, 5. sērijas BMW hibrīdauto cena ir gandrīz uz pusi augstāka nekā ar benzīnu darbināmam 5. sērijas BMW. 

Jāņem vērā, ka daudzi iegādājas hibrīdauto tieši tādēļ, ka tas saudzē dabu. Vidēji hibrīdauto rada par 10% mazāk emisiju nekā jebkurš standarta auto. Izvēle, protams, ir tavās rokās, tomēr atceries: ja plāno iegādāties jaunu auto, noteikti neaizmirsti par svarīgāko – apdrošināšanu. Galvenokārt apskati visu, kas tev jāzina par OCTA, mainoties auto īpašniekam – šeit
 

Veiksmīgu ceļu!