5 iemesli, kādēļ prasme komunicēt ir tik svarīga

Mēs esam sociālas būtnes, tādēļ ir tikai likumsakarīgi – lai gūtu panākumus dzīvē, būtiska ir prasme komunicēt. Komunikācija ir informācijas nodošanas un saņemšanas process starp cilvēkiem. Tā tiek veidota nepārtraukti – ne tikai sarunājoties aci pret aci, bet arī ar tālruņa, e-pasta, sociālo tīklu starpniecību. Ar komunikācijas palīdzību tiek veidotas attiecības ar cilvēkiem. Turpinājumā 5 iemesli, kādēļ prasme komunicēt ir tik svarīga. 

Veiksmīgāka informācijas apmaiņa
Pirmkārt, prasmīgi veidota komunikācija palīdz veiksmīgāk nodot informāciju. Piemēram, autori raksta grāmatas, draugi un kolēģi apspriež idejas, skolotāji nodod savas zināšanas un pieredzi skolēniem, uzņēmumi sniedz informāciju saviem klientiem. Efektīvi nodota informācija ļauj izvairīties no pārpratumiem, vilšanās un lielām problēmām. 

Labākas attiecības
Komunikācija ir jebkuru attiecību pamats, tādēļ var apgalvot, ka labas komunikācijas prasmes palīdz izveidot labākas attiecības. Saziņa palīdz cilvēkiem izteikt savas domas un jūtas, kā arī izprast citu cilvēku uzskatus un emocijas. Katru dienu sastopam dažādus cilvēkus – ģimenes locekļus, draugus, paziņas, darba kolēģus, biznesa partnerus, arī svešiniekus. Prasme komunicēt noteikti padara attiecības veiksmīgākas un dzīvi labāku. 

Lielāki panākumi darbā
Dažkārt var šķist, ka darbā netiec pienācīgi atalgots. Tam var būt vairāki iemesli un risinājumi, taču vienmēr vērts padomāt arī par to, kā uzlabot savas prasmes, lai varētu nopelnīt vairāk. Un, kā zināms, komunikācijas prasmes ir vienas no svarīgākajām darba tirgū un biznesa pasaulē kopumā. Tas jāņem vērā gan meklējot darbu, gan attīstot savu biznesu:
• komunikācijas prasmes rada pirmo iespaidu par cilvēku. Nav noslēpums, ka pirmais iespaids bieži vien ir tas svarīgākais;
• efektīva komunikācija palīdz sasniegt mērķus – iegūt labu darbu, saņemt algas pielikumu, veiksmīgi īstenot biznesa ideju

Kopumā var teikt, ka prasme komunicēt ļauj ievirzīt notikumu attīstību sev vēlamajā virzienā. 

Spēja mainīt cilvēku viedokli
Bieži vien nav tik liela nozīme tam, ko mēs pasakām, kā tam – kā mēs to izdarām. Komunikācijas stils var ietekmēt cilvēku viedokli par kādu situāciju. Un te nav runa par manipulēšanu, bet gan par prasmi saprast un būt saprastam. 

Sarežģītu situāciju veiksmīgāka atrisināšana
Saskarsme ar līdzcilvēkiem mēdz sniegt ne tikai prieku un gandarījumu, bet arī radīt dažādas grūti risināmas problēmas. Arī tādos gadījumos labas komunikācijas prasmes var izrādīties pat ļoti noderīgas. 

Kā uzlabot komunikācijas prasmes?
Laba ziņa – komunikācijas prasmes var pilnveidot. Un, ja vēlies gūt panākumus, to arī vajadzētu darīt. Lūk, daži ieteikumi:
• praktizē to. Labākā pieeja, kā pilnveidot komunikācijas prakses, ir tās praktizēt, cik daudz vien iespējams. Apgūsti būtiskākos pamatprincipus un liec tos lietā, lai pēc tam varētu izdarīt secinājumus un analizēt nepilnības;
• saskaņo ķermeni ar vārdiem. Ir ļoti svarīgi, lai ķermenis saka to pašu, ko Tu. Ķermeņa valodai, žestiem un vispārējai pozai ir jāatspoguļo tas, ko cenšaties pateikt verbāli;
• uzturi acu kontaktu. Ikvienā sarunā nozīmīgs arī acu kontakts, jo tas parāda, ka esi godīgs un sirsnīgs. Tas veicina uzticamību;
• runā lēnāk. Tas, protams, nenozīmē, ka jārunā tik lēnu, ka publika sāk garlaikoties. Tas nozīmē, ka jārunā tik lēni, lai cilvēki varētu uztvert ikvienu vārdu, ko saki;
• iesaisti klausītāju. Svarīgi, lai sarunas biedrs būtu ieinteresēts sarunā. Tas nozīmē spēju ne tikai runāt, bet arī ieklausīties. 

Komunikācijas prasmes mūsdienās ir liela vērtība – izmanto to savā labā, lai veidotu veiksmīgākas attiecības un sasniegtu savus mērķus.