TOP 5 inovācijas apdrošināšanas tehnoloģiju pasaulē
"Dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, ir jāizmanto iespējas, ko tas piedāvā. Apdrošinātājiem un klientiem tas nozīmē saprotamāku un ērtāku komunikāciju, lietotāju vajadzībām un ieradumiem pielāgotus apdrošināšanas pakalpojumus. Ignorējot šīs iespējas, mēs riskējam gan ar uzņēmuma, gan nozares attīstību," ir pārliecināts "Balta" Procesu un IT direktors Dmitrijs Nosko.
Inovāciju virzību apdrošināšanas nozarē nodrošina InsurTech apdrošināšanas tehnoloģiju kompānijas, kuru attīstības pamatā ir ideja.
"Sākotnēji šie uzņēmumi darbojas start-up režīmā, līdz tos pamana investori, kas pēc sava rakstura ir ļoti dažādi – no privāta kapitāla sindikātiem līdz tādiem investīciju milžiem kā Google. Pērn šādu uzņēmumu attīstībā investēti vairāki miljardi dolāru," skaidro Nosko, norādot, ka arī Latvijā ir lielisks potenciāls attīstīt "InsurTech" veiksmes stāstu.
Gatavojoties tehnoloģiju maratonam, "Balta"apkopojusi TOP 5 inovācijas apdrošināšanas tehnoloģiju pasaulē, kas no idejas jau pārtapušas reālos projektos.
*Apdrošināšana pēc pieprasījuma Šis risinājums paredz apdrošināšanas pakalpojuma pielāgošanu individuālajām vajadzībām pēc pieprasījuma un neatkarīgi no apdrošināšanas pakalpojuma veida, proti, tas attiecas arī uz tiem pakalpojumiem, kurus parasti klienti iegādājas ilgākam laika posmam, piemēram, īpašuma, transporta vai nelaimes gadījumu apdrošināšana. No klienta skatu punkta tas nozīmē, ka apdrošināšanas pakalpojuma darbības ilgums var būt stunda, diena vai nedēļa – pēc vajadzības.
* Kop-apdrošināšanas grupas Kop-apdrošināšana nozīmē mini apdrošināšanas grupas izveidošanu, grupas biedriem savstarpēji vienojoties par iemaksu apmēru, atlīdzību izmaksām, iemaksu atlikuma sadalīšanu gada beigās un, protams, par lēmumu pieņemšanas procesu, tādējādi aizvietojot apdrošināšanas kompānijas. Lai cik utopiski šis arī neizklausītos, praksē tas jau darbojas.
* Uzlabota telemātika Mūsdienās apdrošinātāji jau plaši pielieto telemātikas ierīces automašīnās, iegūstot visaptverošus datus par braukšanas stilu. Šādi dati apdrošinātājiem dod iespēju detalizēti analizēt braukšanas stilu, un, balstoties uz tiem, apdrošinātājs pieņem lēmumu par atlaidēm apdrošināšanas pakalpojumiem, atlīdzību izmaksām un citiem jautājumiem. "InsurTech" kompānijas ir spērušas soli uz priekšu un izmanto šos datus nevis, lai sodītu, bet, lai mainītu uzvedību, piemēram, sūtot brīdinājumus par slideniem ceļiem vai nosakot bonusus par drošas braukšanas principu ievērošanu. Vēl vairāk – telemātika var tikt izmantota ne tikai transporta apdrošināšanā, bet arī, piemēram, veselības un dzīvības apdrošināšanā.
* Atsevišķu lietu apdrošināšana Šis risinājums ir īpaši izstrādāts jaunākās paaudzes klientiem, kurus raksturo piedzīvojumu gars un kuru vajadzībām standarta apdrošināšanas pakalpojumi neatbilst. Šis apdrošināšanas pakalpojums paredz atsevišķu lietu (piemēram, viedtālrunis, dizaineru rokassoma, snovborda dēlis) apdrošināšanu. Arī apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir spērusi soli šajā virzienā, ieviešot viedtālruņu apdrošināšanu.
* Jaunāko tehnoloģiju integrācija apdrošināšanā Mūsdienu pasaulē ir virkne inovatīvu tehnoloģisku risinājumu, par kuru pielietošanas iespējām apdrošināšanā vēl tiek plaši diskutēts, taču visi eksperti ir vienisprātis – tā ir nākotne. Piemēram, neirotīkli var tikt veiksmīgi pielietoti, prognozējot un identificējot krāpniecību, savukārt mākslīgais intelekts var tikt pielietots, apmācot datorprogrammu nodrošināt komunikāciju ar klientu.
Uz sarakstu