Banner 980x90

Aicina vērtēt iespēju Rīgas sabiedriskajā transportā izmantot autogāzi vai biodīzeļdegvielu

Tā vietā, lai turpinātu palielināt dotācijas, Rīgas domei būtu jāizvērtē iespēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" autobusos izmantot biodīzeļdegvielu vai autogāzi, kas ir ievērojami lētāka un arī videi draudzīgāka, uzskata Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas biedrs un Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins (V).

"Kā var redzēt no nozares speciālistiem, privātās automašīnas pat gaida rindās, lai pārveidotu savas automašīnas izmantošanai ar auto gāzi, jo saredz tajā lielu izdevīgumu, savukārt Rīgas dome šādu iespēju nav pat nopietni analizējusi. Pie pašreizējām degvielas cenām ietaupījums, izmantojot auto gāzi, būtu pat 30%, un tas noteikti nav maz. Autobusus, kuri izmanto auto gāzi plaši sabiedriskajā transportā, lieto visā pasaulē, tostarp tādās lielās pilsētās kā LosAndželosa Kalifornijā," norāda Olšteins.

Iespēja ietaupīt un tajā pašā laikā samazināt kaitīgos izmešus būtu jāņem vērā, gan plānojot jauno autobusu iegādi, gan meklējot iespējas ietaupīt jau pašlaik. Olšteins pieļauj, ka esošo autobusu pārveidošana tā, lai tajos varētu izmantot autogāzi, prasītu vienreizējus ieguldījumus, taču tie vidējā termiņā atmaksātos.

Otra alternatīva dīzeļdegvielai būtu Latvijā ražotā biodīzeļdegviela, ko varētu lietot pat bez īpašas autobusu pārbūves. "Ja degvielas uzpildes stacijās litrs dīzeļdegvielas šodien maksā pat 91,4 santīmus litrā, tad Latvijā ražoto biodīzeļdegvielu no vietējā ražotāja SIA "Mežrozīte" var iegādāties par 85,7 santīmiem," norāda Olšteins.

Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka "Rīgas satiksme" pērn februārī izmēģinājusi autobusus "Mercedes-Benz Citaro CNG", kuru dzinējs tiek darbināts, izmantojot videi daudz draudzīgāku un ekoloģiski tīrāku degvielu - saspiestu dabasgāzi. Autobusa dabas gāzes patēriņš vidēji ir 380 litri uz 100 kilometriem, tam ir samazināts izmešu daudzums, un tā dzinējs darbojas ievērojami klusāk nekā autobusiem, kas tiek darbināti ar degvielu. Tāpēc tas atzīts par vienu no ekoloģiskākajiem un videi draudzīgākajiem šādas klases transportlīdzekļiem.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis šodien aģentūrai LETA sacīja, ka uzņēmumā ir veikti vairāki testi, taču nav gūts apstiprinājums tam, ka biodegvielas izmantošana autobusos sniegtu būtiskus ietaupījumus budžetā, turklāt autobusu pārbūve būtu saistīta ar papildus izdevumiem, tāpēc biodegvielas izmantošana nebūtu ekonomiski pamatota.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)