"Aldaris" investēs trīs miljonus vēsturiska alus brūvēšanā
"Aldaris" plāno investēt 3 miljonus eiro vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā, kur varētu rasties līdz 20 jaunām darba vietām, kas tiks aizpildītas no esošo darbinieku vidus, tomēr jau tagad ir skaidrs, ka kopējais darbinieku skaits uzņēmumā samazināsies, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv paskaidroja "Aldara" komunikāciju direktore Laura Krastiņa.Alus darītava AS "Aldaris" nolēmusi koncentrēties uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un premium alus šķirņu brūvēšanu, tādēļ plastmasas pudeļu (PET) ražošanu paredzēts pārcelt ārpus Latvijas
Latvijas kopējais alus tirgus samazinājies par 3% kopš šī gada sākuma un par 5% 2012.gadā, turklāt zemāko cenu segmentā valda liela cenu konkurence, tādēļ viena no iniciatīvām paredz daļu "Aldara" produkcijas, piemēram, plastmasas pudeļu (PET) ražošanu, pārcelt uz citām "Carlsberg" grupas alus darītavām Eiropā.
"Lai izmaksu ziņā kļūtu daudz efektīvāki, esam nolēmuši mainīt stratēģiju, lētākā cenu segmenta produkcijas ražošanu pārceļot uz citām alus darītavām, un koncentrēties uz ekskluzīvo alus brūvēšanu. Šāds solis palīdzēs uzņēmumam atkal kļūt rentablam un ilgtspējīgam, saglabājot tirgus līdera pozīcijas," saka "Aldara" izpilddirektors Veli Pekka Tennila.
Jaunā stratēģija paredz arī organizatoriskās pārmaiņas, kas ietekmēs daļu ražošanas darbinieku. Vēl nav zināms, cik darbiniekus skars pārmaiņas, bet uzņēmums darīs visu iespējamo, lai palīdzētu saviem darbiniekiem, atzīst Krastiņa.
Katram darbiniekam, kuru skars šīs izmaiņas, uzņēmums plāno papildus likuma prasībām piedāvāt plašu finansiālo un sociālo atbalstu, jaunas darba iespējas citos Carlsberg Grupas un vietējos pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmumos, par ko jau uzsāktas sarunas ar Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, kā arī nodrošināt papildu apmācību un darbā iekārtošanas pakalpojumus
Krastiņa skaidro, ka visas pārmaiņas uzņēmuma stratēģijā tiks ieviestas līdz nākamajai sezonai. Plašākus komentārus un informāciju būs iespējams sniegt pēc konsultācijām ar arodbiedrību, kas ilgs no viena līdz diviem mēnešiem.
Latvijā ekskluzīvo augstākās kvalitātes alus šķirņu jeb tā saucamais craft beer segments nepārtraukti aug - to apliecina AC Nielsen dati. Kopš 2009.gada šis alus segments audzis par 50% un šobrīd jau sasniedz 14% no kopējā alus tirgus Latvijā.
"Tā kā Aldaris līdz šim nebija aktīvi strādājis ekskluzīvo alus šķirņu segmentā, tika nolemts investēt vēsturiskās alus darītavas atjaunošanā, kas piemērota šādu alus šķirņu brūvēšanai. Mēs ticam, ka patērētāji novērtēs ekskluzīvo augstākās kvalitātes alu, kuru stikla pudelēs un mucās sāksim piedāvāt jau pirms nākamās sezonas," atzīmē Tennila.
Šobrīd AS "Aldaris" nodarbina 270 strādājošo. "Aldaris" pagājušajā gadā strādājusi ar 25,6 miljonu latu apgrozījumu un 2,8 miljonu latu zaudējumiem salīdzinājumā ar 27,84 miljonu latu apgrozījumu un 814 878 latu zaudējumiem iepriekšējā gadā. Neraugoties uz nelabvēlīgo situāciju nozarē, pērn uzņēmums saglabājis 34% tirgus daļu, ilgtermiņa investīcijās ieguldījis 1,5 miljonus latu, kā arī ieviesis pārdošanā 20 jaunus produktus.
"Aldaris" dibināts 1865.gadā un patlaban ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding", kam pieder 19 alus darītavas septiņās Austrumeiropas valstīs, tostarp arī "Aldaris" Latvijā. "Aldara" produktu portfelī ir aptuveni 50 dažādu dzērienu.
Uz sarakstu