Banner 980x90

Aptauja: iedzīvotāji arvien biežāk ikdienas finanšu darījumus veic paši

Šī gada piecos mēnešos, salīdzinot ar 2013.gada attiecīgo periodu, SEB bankas filiālēs veikto pārskaitījumu skaits ir krities vairāk nekā uz pusi - par 51%, savukārt internetbankā tas pieaudzis par 11%, liecina SEB bankas dati.

Pēdējo piecu mēnešu laikā ir audzis gan Ibankas lietotāju, gan pārskaitījumu skaits. SEB bankas internetbankas lietotāju skaits šī gada maijā bija sasniedzis vairāk nekā 309 tūkstošus, un tas ir par 20 tūkstošiem vairāk nekā attiecīgajā periodā 2013.gadā un veikto pārskaitījumu skaits, salīdzinot ar pagājušā gada pieciem mēnešiem, šī gada janvārī - maijā uzrāda pieaugumu par 11%, sasniedzot šajā periodā 6.7 miljonus pārskaitījumus.

SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere skaidro: "Mēs redzam, ka mūsu klienti ikdienas finanšu pārskaitījumus un arī pieteikumus dažādu pakalpojumu saņemšanai labprāt veic paši Ibankā, neizejot no mājām. Tieši tāpēc filiālēs veikto pārskaitījumu skaits ir būtiski sarucis – vairāk nekā uz pusi jeb 51%. Šāda klientu rīcība apliecina, ka mūsu izvēlētā stratēģija iet kopsolī ar klientu vajadzībām, paredzot, ka filiāles arvien vairāk nākotnē kļūs par kompetenču centriem, kuros klientiem būs iespēja saņemt vērtīgas konsultācijas par sarežģītākiem jautājumiem un filiālēs arvien mazāk tiks veiktas ikdienas norēķinu, maksājumu un skaidras naudas darījumi."

Šādu iedzīvotāju un uzņēmēju paradumu maiņu sekmē vairāki faktori – veicot maksājumus Ibankā, iespējams ietaupīt laiku un naudu, jo nav jādodas uz filiāli. Turklāt līdz ar pievienošanos eirozonai, starpbanku maksājumi ir kļuvuši ātrāki, jo datu apmaiņa ar citām bankām notiek piecas reizes dienā un klientiem tas ir svarīgi. Tas atspoguļojas SEB bankas datos, kas uzrāda pieaugumu arī Ibankas regulāro un automātisko maksājumu īpatsvarā - salīdzinot ar 2013. gada janvāri - maiju, šī gada piecos mēnešos automātisko maksājumu īpatsvars Ibankā palielinājies no 24% līdz 31% un regulārie maksājumi pieauguši no 11% līdz 17%.

Līdzīgas tendences vērojamas arī SEB bankas mobilās internetbankas aplikācijas lietotāju paradumos. Salīdzinot ar 2013.gada maiju, šī gada maijā aktīvo lietotāju skaits pieaudzis par 51% un vidējais sesijas ilgums sasniedz pusotru minūti. Tas liecina, ka lietotāji izmanto aplikācijas sniegtās iespējas ne tikai apskatot konta atlikumu, bet arī veicot maksājumus un citus darījumus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)