Asociācija: Arī lidostai "Rīga" ir ambīcijas Ķīnas kravu tranzītā
Viņš uzsvēra, ka Rīgas lidostai ir ambīcijas būt spēlētājam globālās konkurences tirgū, tostarp iesaistoties Ķīnas kravu apkalpošanā. No Ķīnas līdz lidostai "Rīga" jālido astoņas stundas, savukārt tālāk ar dažādiem transporta veidiem 24 stundu laikā var sasniegt kopumā 85 miljonu patērētāju tirgu.
Kokars piebilda, ka darbošanās Ziemeļu distribūcijas tīklā lidostai devusi vērtīgu pieredzi kravu apkalpošanā.
Pēc viņa teiktā, patlaban Latviju pievilcīgu no aviācijas viedokļa padara atrašanās vieta, zemāki terorisma draudi nekā citviet, kā arī "airBaltic" darbība lidostā, projekts "Rail Baltica". Savukārt negatīvi aspekti ir lēna tautsaimniecības izaugsme, negatīvas demogrāfijas tendences, Ukrainas konflikta tuvums, Eiropas Savienības ierobežojumi valsts atbalstam infrastruktūras attīstībai, kā arī valsts dividenžu politika, kas apgrūtina investīciju projektus.
Tāpat būtisks faktors ir konkurence reģionā - aktīvi notiek tālsatiksmes lidojumu attīstība, Lietuva plāno piesaistīt stratēģisko partneri valsts lidostu tīkla attīstīšanai, savukārt Igaunijai ir panākumi e-komercijas segmentā.
Kokars klāstīja, ka Latvijai ir mājasdarbi, kas jāpaveic, lai paātrinātu dažādas procedūras lidostā, nodrošinātu multimodālus pakalpojumus, piesaistītu lielās loģistikas kompānijas un uzlabotu mārketingu. Lidosta lielu potenciālu redz e-komercijas segmentā.
Vienlaikus viņš atzīmēja gaidāmo "16+1" samitu, kuru apmeklēs Ķīnas premjerministrs. Ir sagatavots investīciju projekts, ko piedāvāt Ķīnas pusei, par loģistikas kompleksa izveidi lidostā 10 000 kvadrātmetru platībā.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka šodien viesnīcā "Pullman Riga Old Town Hotel" notiek "BiSMART" seminārs "Transporta nozare".
Uz sarakstu