ASV investors iegādājas Latvijas sociālo komunikāciju tīklu "ask.fm"
Papildināta visa ziņa.Dalībnieki no Latvijas pārdevuši savas populārā sociālā tīkla "Ask.fm" daļas starptautiskam digitālo mediju uzņēmumam IAC, ziņo britu raidkorporācija BBC.
Darījuma summa netiek izpausta.
Savas mazākuma akcijas uzņēmumā "Ask.fm" saglabās "RubyLight", bet tīkla dibinātāji kompāniju pametīs, teikts IAC paziņojumā.
"Ask.fm" tiks iekļauts IAC struktūrvienībā "Ask.com", kas darbojas kā interneta rīks atbilžu meklēšanai uz parastā jautājumu formā meklētiem jautājumiem.
"Ask.com" apgrozījums pēdējos divos ceturkšņos piedzīvojis lejupslīdi, kas saistīts ar izmaiņām meklēšanas algoritmā, lai pielāgotos "Google" meklētājam, vēsta "Bloomberg".
Pēc paziņojuma par "Ask.fm" iegādi IAC akciju cena Ņujorkas biržā pieauga par 1,4% līdz 65,66 ASV dolāriem.
Izmaiņas uzņēmuma vadībā pagaidām nekādi tā darbu Latvijā neietekmēšot, skaidroja "Ask.fm" ārējo komunikāciju vadītāja Līva Biseniece.
Paziņojot par "Ask.fm" pārņemšanu, IAC solīja "ieguldīt miljonus" pretrunīgi vērtētā sociālā tīkla attīstībā un drošības pasākumu pastiprināšanā.
"Ask.fm" dibinātāji darbojās "pēc citas filozofijas, kas atšķiras no mūsējās, sacīja "Ask.com" izpilddirektors Dags Līdss.
"Viņi ieturēja neiejaukšanās politiku un brīvdomātāju attieksmi," sacīja Līdss, norādot, ka portāls tagad darbosies pēc jaunas kārtības, kurā vardarbības draudi un jebkāds satraucošs saturs netiks pieciests.
IAC arī nolīgusi ASV valdības darba grupas bērnu aizsardzībai internetā pārstāvi Eniju Malinsu un vienu no "Yahoo" drošības politikas izstrādātājām Ketrīnu Deivisu Teitelbaumu, kas nodarbosies ar drošības pasākumu uzlabošanu portālā "Ask.fm".
IAC pieder virkne populāru interneta zīmolu, tostarp "Dictionary.com", "Investopedia", "Match", "OkCupid", "Tinder", "Ask.com" un "Vimeo".
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, par 60% "Ask.fm" daļu īpašnieku ir kļuvis Nīderlandē reģistrēts uzņēmums "IAC Search Europe B.V.", kas pieder plašam digitālo mediju koncernam IAC. Šis Ņujorkā bāzētais uzņēmums dibināts 1995.gadā, un to patlaban vada Berijs Dillers, kurš iepriekš bijis "Paramount pictures", "Fox Broadcasting" un "USA Broadcasting" vadītājs.
2010.gadā izveidoto un Latvijā bāzēto vietni "Ask.fm" reģistrēto lietotāju skaits pārsniedz 180 miljonus, bet ikdienā apmeklē aptuveni 13,2 miljoni lietotāju. Tā ir devītā populārākā sociālās saziņas vietne pasaulē, liecina interneta statistikas uzņēmuma "comScore" jūnijā publicētie dati.
"Ask.fm" īpašnieki līdz šim bija Oskars Liepiņš, Marks Terebins, Iļja Terebins, Valērijs Vešņakovs, Klāvs Sinka un investīciju aģentūra "RubyLight Technology Limited", kam pieder arī tādas pazīstamas lapas kā "One.lt" un "Odnoklassniki.ru".
SIA "Ask.fm" 2013.gadā apgrozījusi 9 149 663 eiro, kas ir 3,15 reizes vairāk nekā 2012.gadā, kad apgrozījums bijis 2 903 856 eiro. Sociālajam tīklam pamatīga izaugsme vērojama arī peļņas rādītājos - pērn tas spējis nopelnīt 3 031 670 eiro, kas ir 2,92 reizes vairāk nekā 2012.gadā, kad peļņa bija 1 037 410 eiro apmērā. Kopumā šis "Ask.fm" ir otrais gads, kad uzrādīta peļņa.
Vadības ziņojumā "Ask.fm" veiksme skaidrota ar portāla popularitātes pieaugumu, kas palielinājis ieņēmumus no reklāmām, kā arī pieaugošus ieņēmumus no īsziņām.
Vietne "Ask.fm" ļauj lietotājiem izveidot publisku profilu ar savu fotogrāfiju un vārdu, taču citu lietotāju profilos atļauts ievietot anonīmus komentārus un jautājumus. Tomēr ikviens lietotājs var izvēlēties nesaņemt jautājumus no anonīmiem lietotājiem.
Vairums uzdoto jautājumu ir nevainīgi, par mīļākajiem mācību priekšmetiem vai mūzikas grupām, taču daļa portāla lietotāju saskārusies ar lamām, nievām un pazemošanu, pusaudžiem uzdoti tieši jautājumi par seksu, citi jaunieši mudināti pašgraizīties vai pat izdarīt pašnāvību.
Vairāku pusaudžu pašnāvības gadījumi pēc pazemošanas sociālo komunikāciju vietnē izraisījuši plašas diskusijas vairākās angliski runājošās valstīs, kur izskanējuši arī aicinājumi bloķēt pieeju "Ask.fm".
Uz sarakstu