Atbalsta Kohēzijas fonda finansējuma piešķiršanu peronu būvniecībai
Valdība nolēmusi atbalstīt Satiksmes ministrijas (SM) piedāvāto risinājumu - daļu no jaunu vilcienu iegādei paredzētā finansējuma novirzīt augsto peronu būvniecībai, to pilnā apmērā finansējot no Kohēzijas fonda naudas un nepiesaistot valsts budžeta līdzekļus, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja SM sabiedrisko attiecību speciāliste Elīna Balgalve.Tādējādi tiks nodrošināta minētās dzelzceļa infrastruktūras atbilstība standartiem un normatīvajām prasībām, jo tiks uzsākta pasažieru pārvadājumu infrastruktūras attīstība un rekonstrukcija.
Otrdien, valdībā atbalstītais un SM informatīvajā ziņojumā rosinātais Kohēzijas fonda finansējuma pārdales piedāvājums paredz projekta "Pasažieru piekļuves un apkalpošanas infrastruktūras modernizācija un augsto peronu būvniecība" realizēšanai trīs gadu laikā novirzīt 12.36 milj. Ls, bet projektam "Ritošā sastāva modernizācija", kurā plānota 19 dīzeļvilcienu vagonu sastāvu atjaunošana, nodrošināt 10.75 milj. Ls.
Peronu būvniecības projekts jālīdzfinansē no publiskā finansējuma, jo tas uzlabos uzņēmuma VAS "Latvijas dzelzceļš" pārvaldībā esošo infrastruktūru, taču nenesīs tam peļņu – peronu sakārtošana nepieciešama pasažieru pārvadāšanas vajadzībām, bet tās nav rentablas un saņem valsts dotācijas. Arī citās Eiropas Savienības valstīs infrastruktūras atjaunošanas un attīstības izmaksu segšanai tiek sniegts publiskais finansējums.
Informatīvajā ziņojumā sniegts SM piedāvājums finansējuma pārdalei par labu aktivitātei "Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība". Pārējo vilcienu iegādes un uzturēšanas projektam paredzēto Kohēzijas fonda naudu – 78.58 milj. Ls – plānots novirzīt aktivitātei "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)". Pieņemtie lēmumi vēl jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju. Uz sarakstu