Bergs: autogāzi galvenokārt izmanto reģionos
Autogāzi galvenokārt izmanto reģionos un cenu palielināšana visvairāk skars tieši lauku iedzīvotājus, kur kopējais ieņēmumu līmenis ir zemāks un nobraucamie attālumi ir lielāki, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.Ņemot vērā, ka vidējā autogāzes iekārtas cena ir 500 latu, reģionu iedzīvotāji šādu naudu neinvestēs, "ja būs risks, ka autogāzes cena var pieaugt līdz dīzeļdegvielas cenai, par ko [ekonomikas ministrs Daniels] Pavļuta kungs, ja nemaldos, runāja savā pirmajā paziņojumā", uzsver asociācijas pārstāvis.
Bergs norāda, ka ieguldītajiem 500 latiem ir jāatpelnās. Jau tagad esot tendence, ka pēc paziņojumiem par akcīzes celšanu autogāzei ievērojami samazinās klientu skaits. Kamēr nebūs skaidra pozīcija no Ekonomikas ministrijas puses, neskaidrība nesamazināsies, uzsver asociācijas pārstāvis.
"Ja pieņemam, ka autogāzes lietotājs brauc ar divu litru vidējās klases motora automašīnu un vidēji nobrauc 90 kilometrus dienā, tad iekārta atmaksāsies 6,5 mēnešos. Pie mazāka nobraukuma vai pie citāda motora tilpuma šis atmaksas periods ir lielāks. Autogāzei palielinot akcīzi, šis periods pieaugtu par diviem vai trim mēnešiem. Šādam iedzīvotājam tas ir būtiski," uzsver Bergs.
Viņš norāda, ka valsts iegūtu daudz vairāk, ja ļautu gāzes tirgum augt, jo autogāze arī sniedz "ļoti stabilu ienākumu valsts budžetā". Turklāt tai neesot "melnā tirgus", jo to ļoti slikti varot ievest kontrabandas veidā. Augošs, "balts" tirgus dotu papildu ienākumus, ir pārliecināts Bergs. Ja to sākšot gremdēt, pieaugšot kontrabandas līmenis. "Ja autogāzes cena sasniegs kontrabandas degvielas līmeni, tad kāpēc lai kāds investētu 500 latu iekārtā? Patlaban nozare budžetā gadā iemaksā desmit miljonus latu," uzsver asociācijas pārstāvis.
Kā ziņots, divu nedēļu laikā savākti vairāk nekā 12 000 parakstu pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei, informēja Latvijas Gāzes asociācija (LGA). Savāktos parakstus LGA apkopos un iesniegs Saeimā, lūdzot deputātus apturēt Ekonomikas ministrijas priekšlikuma tālāku virzību.
Uz sarakstu