Banner 980x90

Bergs: uzņēmēji zaudē uzticību valdībai

Strauja autogāzes nodokļa likmes celšana bez diskusijām ar nozari veicina neuzticību un paļāvības trūkumu no uzņēmēju un nozares organizāciju puses valstij, uzskata Latvijas Gāzes asociācijas vadītājs Valdis Bergs.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Bergs, virzot priekšlikumu par akcīzes nodokļa palielināšanu autogāzei, Ekonomikas ministrija nav veikusi nopietnu analīzi par šī lēmuma potenciālo ietekmi uz autogāzes nozares attīstību. Bergs uzsver, ka Ekonomikas ministrijai komunikācijas procesu ar nozarēm būtu būtiski jāuzlabo. Jebkādām izmaiņām esot jābūt pamatotām un mērķtiecīgām. Mēģinājumi iegūt papildu labumu no autogāzes nozares papildu nodokļu veidā atstāšot negatīvu efektu uz valsts ekonomiku. Valstij esot jāapzinās, ka lēmums par akcīzes celšanu autogāzei ir komplicēts lēmums un nav skatāms atrauti tikai budžeta ieņēmumu kontekstā, bet skar arī uzņēmējdarbības, sociālo un ekoloģisko sfēru.

Autogāze kā videi draudzīga un uzņēmējiem un patērētājiem izdevīgs energoresurss būtu atbalstāms no valsts puses, nevis bremzējams ar neapdomātu nodokļu politiku, kas pieņemta, iepriekš nekonsultējoties ar nozares pārstāvjiem un profesionāļiem, uzsver Bergs.

Ņemot vērā, ka Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu kopējā tendence ir pēc iespējas plašāk izmantot videi draudzīgus un atjaunojamus energoresursus, rūpējoties gan par apkārtējo vidi, gan palielinot energoresursu neatkarību, arī Latvijā esot nepieciešams valsts atbalsts autogāzes plašākai izmantošanai. "Šobrīd nodoklis autogāzei Latvijā ir 90 lati jeb 128,06 eiro par tonnu, kas atbilst ES vidējam līmenim. Igaunijā akcīzes nodoklis autogāzei ir mazāks, bet Beļģijā un Somijā akcīzes autogāzei nav vispār. Šīs valstis ir izvēlējušās atbalstīt videi draudzīgu un ekoloģisku degvielas veidu, un Latvijai būtu nepieciešams sekot šim piemēram un veidot atbalsta politiku videi draudzīgākam degvielas veidam autogāzei," uzsver asociācijas vadītājs.

Autogāzes lietošana ļauj samazināt kā izmaksas, kas saistītas ar degvielas patēriņu, tā arī negatīvo ietekmi uz apkārtējo vidi. Autogāzes tirgus pēdējos gados ir ļoti strauji audzis, kas skaidrojams gan ar degvielas cenu straujo celšanos, gan arī iedzīvotāju rūpēm par apkārtējo vidi, kurā viņi dzīvo. Kopš 2011.gada ar autogāzes iekārtām aprīkoto transporta līdzekļu skaits pieaudzis par 68 %, kas norāda, ka Latvijas autogāzes tirgum ir labas attīstības perspektīvas. Šo attīstību mākslīgi nebremzējot, valsts var iegūt daudz vairāk akcīzes un peļņas nodokļu veidā.

Kā ziņots, Saeima 3.oktobrī nodeva izskatīšanai komisijās grozījumus likumā "Par akcīzes nodokli", ar kuriem paredzēts paaugstināt akcīzes nodokli autogāzei.

Ar grozījumiem, kas tiek skatīti vienotā paketē ar nākamā gada budžetu, paredzēts paaugstināt akcīzes nodokļa likmi naftas gāzēm un pārējiem gāzveida ogļūdeņražiem. Līdzšinējo 90 latu vietā par 1000 kilogramiem gāzes tas būs 161 eiro, kas atbilst 113 latiem.

Divu nedēļu laikā savākti vairāk nekā 12 000 parakstu pret akcīzes nodokļa likmes celšanu autogāzei.

Palielinot akcīzes nodokli naftas gāzēm (autogāzēm), maksimālais tās gala cenas pieaugums būs 1,54 santīmi par litru, liecina Finanšu ministrijas (FM) aprēķini.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)