Biznesa virzību nodrošina vietējais, nevis eksporta tirgus
Pretēji pirms diviem gadiem aktuālajai tendencei, kompānijas šobrīd visā pasaulē koncentrē savu darbību uz iekšējā tirgus paplašināšanu, nevis eksporta tirgus attīstīšanu, secināts Regus starptautiskās uzņēmējdarbības vides apskatā.
Aptaujā, kurā apkopoti vairāk nekā 20 tūkstoši augstākā līmeņa vadītāju un uzņēmumu īpašnieku viedokļi 95 pasaules valstīs, konstatēts, ka, neskatoties uz iepriekš plānoto biznesa attīstības virzīšanu eksporta tirgos, divas piektdaļas kompāniju jeb 42% nodrošina izaugsmi, pateicoties jaunām tirgus nišām savā valstī.
It īpaši izteiktu (51%) ekspansiju vietējā tirgū piedzīvo jaunattīstības valstu uzņēmumi. Šis fakts liecina par to, ka ekonomikas izaugsmes tempi ir ‘atdzīvinājuši’ privāto patēriņu, tādejādi, mazinot uzņēmējdarbības atkarību no eksporta - svarīgākā stabilitātes rādītāja pasaules ekonomikā.
Savukārt, Baltijas valstīs novērota pilnīgi pretēja tendence, proti, 36% uzņēmumu paplašinās ārvalstīs. Tomēr arī Baltijas kompānijas atzīst, ka eksporta tirgus attīstīšanā saskaras ar virkni sarežģījumu: grūtībām piesaistīt augsta līmeņa speciālistus darbam ārvalstīs (84%), zināšanu par vietējiem apstākļiem un kontaktu trūkumu (82%), tirgus informācijas trūkumu (68%), elastīgas darba vides biroju trūkumu (52%), grūtībām izveidot distribūcijas tīklu (49%).