Banner 980x90

CAF un PV šonedēļ jāatrisina neskaidrības jauno vilcienu iepirkumā

AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A."(CAF) aicināti līdz nedēļas beigām atrisināt visus jautājumi, lai otrdien, 2.oktobrī, varētu parakstīt jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumus, pēc Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) Transporta apakškomisijas ārkārtas sēdes paziņoja (LDDK) ģenerāldirektore Līga Meņģelsone.

Ja vienošanās netiks panākta, tiks organizēta Nacionālās trīspusēja sadarbības padomes sēde valdības līmenī. Svarīgi esot, lai abām pusēm būtu kopīga izpratne par vilcienu iepirkuma līgumā grozāmajiem pieciem punktiem, - kādi ir garantijas nosacījumi un citas pozīcijas. Meņģelsone pieļāva, ka šeit pie galda būtu jāsēžas nevis juristu, bet ekspertu grupai. Viņa arī uzsvēra, ka būtiski ir, lai pēc tam nebūtu nekādi riski Latvijas valstij un, grozot līgumu, tiktu ievērotas Eiropas Savienības (ES) iepirkuma procedūras.

Satiksmes ministrijā (SM) informē, ka trešdienas sanāksmē dalībnieki vienojās, ka darba grupai saskaņotie grozījumi ir jāiesniedz SM līdz piektdienai, 28.septembrim, tāpat jāpanāk saskaņa par līguma nosacījumiem, lai nekavētu ES finansējuma saņemšanu pilnā apmērā, kā arī līgumslēdzējām pusēm jāatceļ konfidencialitātes statusu noslēgtajam līgumam pēc līguma stāšanās spēkā, ņemot vērā sabiedrības intereses un publisko resursu ieguldījumu līguma finansēšanai.

Tāpat secināts, ka strīdu izskatīšana arbitrāžā vai tiesvedībā nav Latvijas valsts interesēs. Sanāksmē SM un Ministru kabinetu aicināts veikt pasākumus, kas garantētu valsts pasūtījumu pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu visā projekta īstenošanas laikā, tajā skaitā pietiekamu finansējumu ar pasažieru pārvadājumiem saistītās dzelzceļa infrastruktūras finansēšanai.

CAF uz darbības izvēršanu Latvijā skatoties pragmatiski, no biznesa viedokļa. CAF izvēlas pamatražošanas vietu Latvijā, jo šeit ir kvalificēts darbaspēks, labi investīciju nosacījumi, turklāt ražošana notiek ES valstī, kur ir liels eksporta potenciāls, skaidroja Menģelsone.

Svarīgi esot līdz 2.oktobrim vienoties, lai Latvija nezaudētu CAF pienesumu tehnoloģiju jomā.

Latvijas Brīvo Arodbiedrību Savienības (LBAS) priekšsēdētāja vietnieks Egils Baldzēns savukārt uzsvēra, ka pats sliktākais scenārijs būtu, ja abas puses pretenzijas viena otrai izvirzītu un jautājumus sāktu iztirzāt starptautiskajās institūcijās.

Kā ziņots, CAF trešdiena paziņoja, ka nav gatavs slēgt jaunu vilcienu iepirkuma līgumu, kā to piedāvā Latvijas puse, bet gan veikt nepieciešamos grozījumus jau 2.aprīlī parakstītajā līgumā.

Kā Saeimas Tautsaimniecības, agrārās vides un reģionālās politikas komisijas sēdē atzina CAF pārstāvji, viņi ir gatavi diskutēt par konkrētu līguma punktu grozījumiem, taču Latvijas puse piedāvājusi vispirms parakstīt jauno līgumu un tad diskutēt. CAF neesot saņēmis konkrētus piedāvājumus grozīt konkrētus punktus, un nopietnas diskusijas par šo tēmu neesot bijušas.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

CAF un PV par parakstītā jauno vilcienu iepirkuma līguma grozījumiem jāvienojas līdz 2.oktobrim.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)