Ceļu būvnieki: nozarē pastāv interešu konflikts
Saistībā ar straujāku autoceļu bojāšanos problēma ir interešu konflikta situācija, kurā patlaban atrodas "Latvijas valsts ceļi" (LVC), kas dod projektēšanas uzdevumus ar noteiktu svaru ceļa nestspējai un izsniedz tūkstošiem atļauju atšķirīgām kravām, aģentūrai LETA skaidroja ceļu būvuzņēmumu biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.Viņaprāt, tā ir interešu konflikta situācija, kurā patlaban atrodas LVC, un tā būtu jārisina ministrijas līmenī - vadībai, kurai LVC pakļaujas.
No vienas puses, LVC dod uzdevumus projektētājiem un būvniekiem būvēt ceļu ar noteikta svara, teiksim, 42 tonnu, nestspēju, bet ar otru roku tie paši LVC atbilstoši Ministru Kabineta noteikumiem katru mēnesi dala tūkstošiem atļauju braukt ar 50-60 tonnu smagām kravām pa šiem ceļiem. "LVC ir interešu konfliktā, par kuru patlaban neviens negrib runāt," uzskata Bērziņš.
No vienas puses, premjers kritizē kvalitāti, bet, no otras puses, viņš pats paraksta papīrus, ka LVC ir jādod atļaujas braukt ar neatbilstoši smagām kravām katru dienu. Katru mēnesi tūkstošiem šādu atļauju tiek izsniegts, skaidro Bērziņš.
Vizītē Jelgavā pagājušajā nedēļā satiksmes ministrs Anrijs Matīss aģentūrai LETA komentēja, ka, viņaprāt, tas nav interešu konflikts, jo LVC, pasūtot projektētājiem un būvniekiem konkrētas ceļa kravnesības rādītājus, vislabāk pārzina, kādu ierobežojumu atļaujas kuros ceļos izsniegt.
Ja gadījumā tiekot izsniegtas atļaujas, kas pārsniedz ceļa kravnesības rādītājus, tā esot nevēlama prakse, bet tādos gadījumos atbildība vairs negulstas uz būvnieku vai projektētāju, un šādos gadījumos valsts zaudējot būvnieka garantijas.
Ministrs tikšanās reizē nebija informēts par konkrētiem piemēriem ar atļaujām neatbilstoša svara kravām. Uz sarakstu