Cik ētiski ir reklamēt apbedīšanas nozari?
Šobrīd mēs dzīvojam laikmetā, kad tiek nojauktas pilnīgi visas robežas un sabiedrības uzskati, tomēr tas nebūt nenozīmē, ka mēs varam reklamēt visu, kas mums ienāk prātā un kā mums tas patīk. Viena no nozarēm, kuras reklamēšana būtu rūpīgi jāpārdomā, ir apbedīšanas nozare.
Lai arī mūsdienās cilvēki ir ļoti atvērti dažādām tēmām un jautājumiem, tomēr pret ikvienu jautājumu, kas ir saistīts ar cilvēka nāvi, atvadīšanos no aizgājēja un apbedīšanas procesu, vēl aizvien ir jāizturas ar lielu pietāti. Brīdī, kad cilvēks sēro, viņš ir ļoti jutīgs un var saasināti uztvert jebkuru informāciju, tādēļ šajā nozarē nav vietas jokiem vai sarkasmam. Apbedītājiem savs darbs ir jāveic ļoti rūpīgi, sargājot klientu jūtas, kā arī respektējot viņu vēlmes, reliģisko pārliecību un ģimenes vai dzimtas tradīcijas.
Apbedīšanas reklāmas ir rūpīgi jāpārdomā
Reklāma apbedīšanas nozarē ir delikāta tēma, kas prasa īpaši rūpīgu un pārdomātu pieeju. Vispiemērotākais veids šāda veida reklāmai ir drukātie laikraksti, taču pat šeit jāizvērtē, kuros izdevumos to izvietot. Cilvēkiem, kas lasa drukātos materiālus, ir lielāka brīvība izvēlēties, ko lasīt un kuru reklāmu skatīt, tādējādi šāda veida reklāma ir mazāk uzmācīga. Savukārt reklāmas internetā nereti mēdz būt agresīvas un bieži vien parādās atkārtoti. Šāds reklāmas veids var radīt emocionālo diskomfortu un trauksmi cilvēkiem, kuri apzināti izvairās no šīs tēmas. Savukārt, izvietojot reklāmu žurnālos, kur bieži tiek apspriestas tēmas, kas saistītas ar apbedīšanu, piemēram, kapu kopšana, kapakmeņu izvēle vai augu izmantošana kapsētās, ir lielāka iespējamība, ka reklāma patiesi sasniegs tos cilvēkus, kuri nevairās no šīs tēmas un neradīs viņiem negatīvas emocijas. Šādos drukātajos izdevumos apbedīšanas pakalpojumu reklāma var parādīties blakus informatīviem rakstiem, kas ir saistīti ar šo jomu. Reklāmas izvietošanas vietas un veids apbedīšanas jomā jāizvēlas ar īpašu atbildību un taktu, lai tā būtu vietā un cieņpilna, kā arī ir jāapzinās, ka cilvēki nevēlas domāt par nāvi un sev mīļo cilvēku aiziešanu brīžos, kad viņi atpūšas no ikdienas darbiem un skatās televizoru vai pārskata jaunumus sociālajos tīklos, tādēļ šī vēlme ir jārespektē un nebūtu vēlams “uzbāzties” ar savu reklāmu.
Klientu atsauksmes ir vislabākā reklāma
Lai arī mēs visi apzināmies to, ka neesam mūžīgi, tomēr ikdienā mēs vēlamies domāt par lietām, kas mūs iepriecina un iedvesmo, nevis satrauc, tādēļ nebaidīsimies apgalvot, ka apbedīšana nav tā nozare, kas būtu jāreklamē internetā, žurnālos vai televīzijā. Tā vietā ir pēc iespējas kvalitatīvāk jāveic savi darba pienākumi, lai jūsu labākā reklāma ir cilvēku atsauksmes. Ar savu precīzo, rūpīgo, cieņas pilno darbu mēs varam parādīt, kas mēs esam, un saukt sevi par apbedītāju, tādēļ reklāma “no mutes ausī” šajā nozarē strādā visefektīvāk! Atcerieties, ka apbedīšanas birojs ir tāds pats pakalpojumu sniedzējs kā citi – nebaidieties veikt cenu aptauju, painteresēties par citu apbedīšanas biroju piedāvātajiem pakalpojumiem un izcenojumiem. Kā arī vēlamies atgādināt, ka tuva cilvēka aiziešana ir ļoti sāpīga un smaga, tādēļ tas nav nekas slikts jau iepriekš sagatavoties šim brīdim, lai sēru brīdī varētu veltīt visu uzmanību atvadām no sev mīļā cilvēka.
Sargiet sevi un savus mīļos un dzīvojiet savu labāko dzīvi, jo tā mums ir viena!
Uz sarakstu