Iedzīvotājiem, izvēloties automašīnu, vissvarīgākā ir cena
Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla Autoplius.lv veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka, minot galvenos iemeslus, kas ietekmē iedzīvotāju automašīnas izvēli, visbūtiskākais kritērijs ir spēkrata cena, to norādījis 41% aptaujāto, pilsētas informācijas portālu tīklam Pilseta24.lv pavēstīja "Autoplius.lv" pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.Būtiska nozīme ir arī degvielas patēriņam (33%), taču nedaudz retāk kā izšķiroši automašīnas iegādes iemesli minēti tās vecums (27,1%) un tips (sedans, kupeja u.c. - 25,1%), kā arī automašīnas zīmols (23,6%) un ātrumkārbas veids (22,6%). Tikmēr visretāk automašīnas iegādes pamatkritērijs ir papildu aprīkojums (4,3%), spēkrata krāsa (3,1%) un iegādes procesa vienkāršība (3,1%).
Jāpiebilst, ka vīrieši daudz biežāk nekā sievietes šajā jautājumā atzīmējuši, ka, pērkot jaunu automašīnu, viņu izvēli nosaka cena, tips un degvielas veids, bet sievietēm būtiskāks aspekts šķiet transportlīdzekļa vecums.
"Neatkarīgi no tā, vai iegādājamies automāšīnu vai kādu ikdienā nepieciešamu produktu vai pakalpojumu, cena ir noteicošais faktors. Turklāt lielākā daļa automašīnu tirgotāju pārdošanā esošos transportlīdzekļus izvieto interneta portālos, kas ļauj potenciālajam pircējam ietaupīt laiku, jo ir daudz ērtāk atlasīt vairākas sev interesējošās automašīnas un tikai tad doties tās apskatīt. Jāpiebilst, ka Autoplius.lv var aplūkot arī Igaunijas un Lietuvas automašīnu tirgus piedāvājumu. Tā ir laba iespēja salīdzināt interesējošo automašīnu cenas," informē Mālnieks.
Aptaujas dati arī liecina, ka par visefektīvākajiem veidiem, kā meklēt jaunu automašīnu, respondenti atzinuši vispārējos un specifiskos auto sludinājumu reklāmas portālus, kā arī transportlīdzekļu tirdzniecības laukumus.
Kā būtisku aspektu portālu izmantošanā visbiežāk respondenti atzīmējuši iespēju salīdzināt automašīnu cenas (56,4%), vienkāršu un ērtu lietošanu (47,9%) un iespēju vienlaikus meklēt gan lietotas, gan jaunas automašīnas (46,8%).
Vīriešiem daudz biežāk nekā sievietēm svarīgs ir jaunu sludīnājumu skaits portālā, taču sievietes biežāk nekā vīrieši atzīmējušas, ka, meklējot jaunu automašīnu, inteneta portālu izvēlas atkarībā no tā, vai ir iespēja salīdzināt automašīnu cenas.
Tiesa, atzīmējot kanālus, kas tiek izmantoti, lai pārdotu automašīnu, līdzās vispārējiem reklāmas portāliem (70,1%) norādīts, ka diezgan bieži tas tiek darīts arī caur draugiem un paziņām (56,8%). Savukārt specializētie tirdzniecības laukumi jeb auto plači tiek izmantoti arvien retāk (25,4%).
Kā noskaidrots aptaujā, tad, norādot galvenos aspektus, kādēļ izlemt par labu ineterneta portālu izmantošanai auto pārdošanas procesā, vairākums aptaujāto atzīmējuši, ka būtiski, lai sludinājumu izvietošana portālā būtu bez maksas (73,9%). Tajā pašā laikā nedaudz mazāk kā pusei aptaujāto nozīmīgi ir arī tas, ka sludinājumā iespējams izvietot nevis vienu, bet vairākus fotoattēlus (46,6,%).
Aptauja veikta šā gada maijā, kopumā aptaujājot 500 respondentu visā Latvijā. Uz sarakstu