Izvērtējam iepirkšanos internetā – plusi un mīnusi

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Mūsdienās cilvēki biežāk kā jebkad izmanto internetu, lai iegādātos dažādas preces un pakalpojumus, sākot ar nekustamajiem īpašumiem, kurpēm un automašīnām, beidzot ar lidmašīnu biļetēm. Kādas ir interneta veikalu priekšrocības? Vai tās nodrošina iespēju iegādāties visu, kas nepieciešams? Vai tomēr ir arī kādi trūkumi, par kuriem tev kā pircējam vajadzētu zināt?

Iepirkšanās internetā – priekšrocības
Tiešsaistes veikaliem ir vairāki nozīmīgi plusi.
Neticama ērtība. Salīdzinot ar tradicionālajiem veikaliem, kuri atveras un aizveras noteiktā laikā, interneta veikals mums piedāvā to lielisko iespēju iepirkties pa dienu, naktī, no rīta, vakarā – jebkurā laikā! Kam tas ir izdevīgi? Principā ikvienam, taču visvairāk to noteikti novērtēs māmiņas ar maziem bērniem, cilvēki ar īpašām vajadzībām, aizņemti cilvēki, kas lielāko dienas daļu pavada strādājot, kā arī tie, kuri dzīvo tālāk no pilsētām. Protams, ir arī dažādi citi apstākļi, kas padara iepirkšanos internetā par ērtāku risinājumu, taču šie ir populārākie. 
Kura prece lētāka? Kad tu ieej veikalā un noskati kādu preci, parasti to arī iegādājies. Izņemot gadījumus, ja tev ir laiks un vēlme staigāt pa vairākām vietām, lai izpētītu piedāvājumu un cenas. Piekritīsi – izklausās diezgan nogurdinoši, vai ne? Tajā pašā laikā, aplūkojot preču cenas internetā, tu tās ļoti vienkārši vari salīdzināt, redzēt, ko piedāvā citi veikali, kādas tur ir akcijas utt. Vēl viena priekšrocība – daudzi tiešsaistes veikali, novērtējot savus lojālos klientus, piedāvā viņiem īpašas atlaides, akcijas un pat naudas atmaksu. Tāpat, ja pierakstīsies jaunumu saņemšanai e-pastā, viņi tev sūtīs ne tikai jaunākos piedāvājumus un informāciju par akcijām, bet arī īpaši tev paredzētas atlaides utt. Ir taču labi zināt, ka tuvojas lielā izpārdošana, vai ne?
Izvēļu paradīze. Veikala plauktu un pakaramo izmērs ir ierobežots, tādēļ tas nozīmē, ka arī preču piedāvājumam ir noteikts limits. Savukārt interneta veikals ir kā izvēļu oāze – tur pieejamas preces dažādās krāsās, izmēros, dizainos, daudzumos utt. Turklāt, ja tu vienā veikalā neatrodi, ko meklē, vari pāriet uz citu. Tev, kā pircējam, ir tādas tiesības. Par laimi, interneta veikals 220.lv piedāvā tik plašu preču klāstu, ka tev nebūs vajadzības skatīties citur, jo visu nepieciešamo varēsi atrast vienuviet. Te ir apģērbi, apavi, rotaļlietas, sadzīves tehnikas, datori, telefoni, preces mājai, kosmētika, smaržas, dāvanas, oriģinālas lietiņas un pat preces tiem, kam 18+ un vēl! 
• Viegla pieeja pircēju atsauksmēm. Mūsdienās šī ir ļoti nozīmīga lieta, kuru ņem vērā teju ikviens, kas iepērkas internetā. Vispirms pārbaudi pircēju atsauksmes gan par veikalu, gan arī konkrēto preci. Tas ir saprotami, jo kurš gan cits tev spēs sniegt labāku padomu, kā tas, kurš šo lietu jau ir iegādājies un izmēģinājis. 
Neviens tev neuzbāžas. Vai arī tevi kaitina pārdevēji, kuri veikalā nāk klāt un piedāvā palīdzēt izvēlēties preci? Kā izrādās, tas nepatīk daudziem. Iepērkoties internetā, tev nebūs par to jāsatraucas, turklāt, ja vēlēsies, palīdzību varēsi saņemt, atliks tikai piezvanīt uz klientu servisu vai uzrakstīt viņiem ziņu. 

Iepirkšanās internetā – trūkumi
Par spīti visām labajām un noderīgajām īpašībām, kas piemīt "šopingam" internetā, tam ir arī daži iespējamie trūkumi. Lūk, kas tev būtu jāņem vērā:
Tu nevarēsi lietas aptaustīt vai uzmērīt. Šis ir viens no mīnusiem, kas daudzus cilvēkus attur no iepirkšanās tiešsaistē. Taču mūsdienās tehnoloģijas ir tik ļoti attīstītas, ka tās piedāvā attēlus 360° leņķī, dažādus video un citus veidus, kā sniegt pircējam pēc iespējas reālistiskāku iepirkšanās pieredzi. Tāpat precēm ir pievienoti apraksti ar materiāliem, sastāvdaļām utt. Runājot par izmēriem – šeit noteikti nepieciešams veikt precīzus sava auguma mērījumus, kurus pēc tam jāsalīdzina ar izmēru tabulu. Labā lieta ir tā, ka tu vari atgriezt savu preci – tās ir tavas tiesības.
Tu nevari saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti no pārdevēja. Jā, protams, tas nav veikals, kurā mēs varam pieiet klāt pārdevējam un pajautāt to, kas mums interesē. Taču arī tradicionālajos veikalos mēdz būt tā, ka pārdevēji nemaz nevar atbildēt uz tavu jautājumu, vai arī ir tik aizņemti, ka tu viņiem vienkārši netiec klāt. Tā vietā aplūko interneta veikalos pieejamos biežāk uzdotos jautājumus, piezvani uz klientu servisa tālruni vai uzraksti e-pastu, ziņu sociālajos medijos vai citur. Parasti atbilde tiek sniegta diezgan ātri. 
Privātums un drošība. Arī šīs ir lietas, par kurām pircēji satraucas, iepērkoties internetā. Vai mani dati ir drošībā? Ja maksāju ar karti, vai šī informācija nekur nevar noplūst? Par laimi, mūsdienās interneta veikali ir parūpējušies par kvalitatīvām drošības sistēmām, kas neļauj uzlauzt sistēmu un nozagt klientu datus. Piemēram, 220.lv rūpējas par drošu iepirkšanos, izmantojot SSL pieslēgumu, kas ir pasaulē pazīstams un novērtēts. 

Iepirkšanās internetā – mūsu tagadne un nākotne. Nav šaubu, ka šāda veida iepirkšanās turpinās attīstīties vēl plašāk. Lai arī tai ir savi mīnusiņi, plusi tos noteikti izkonkurē. Un kā ir ar tevi? Vai tu iepērcies internetā?