Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,9%

Foto: Pilseta24.lv
Foto: Pilseta24.lv

2016.gada jūnijā, salīdzinot ar 2015.gada jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,9%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču grupā apgrozījums palielinājās par 0,7% un nepārtikas preču grupā – par 1,5%.

2016.gada jūnijā salīdzinājumā ar 2015.gada jūniju lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 15,4%), farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 6,9%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 6,0%) un autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 5,0%). Savukārt mazumtirdzniecības apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 17,9%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,9%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 4,0%), kā arī metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 2,4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,3%.

2016.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 0,2%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms saruka par 1,2%.

Salīdzinot ar maiju, apgrozījums krities apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 5,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,4%), autodegvielas mazumtirdzniecībā (par 2,3%). Savukārt apgrozījums pieaudzis mēbeļu, tekstilizstrādājumu un citu mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 2,1%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 1,5%).

2016.gada jūnijā salīdzinājumā ar maiju mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 0,3%.