Banner 980x90

Klajā nācis īpašs Rīgas Fotogrāfijas biennāles izdevums

Foto: Evija Trifanova/ LETA
Foto: Foto: Evija Trifanova/ LETA
Rīgas Fotogrāfijas biennāle laidusi klajā Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2016.gada (RFB 2016) izdevumu, kas iepazīstina gan ar biennāles norisēm, gan piedāvā starptautiski atzītu fotogrāfijas un laikmetīgās mākslas teorētiķu un kritiķu rakstus un intervijas, kas izvērstā veidā aplūko šīgada biennāles tēmas.

Kā pilsētas informācijas portālu Riga24.lv informē Rīgas Fotogrāfijas biennāle publicitātes koordinatore Amanda Boka, veicinot domu apmaiņu par fotogrāfijas kā starpdisciplināra mākslas medija iespējām, izdevums fiksē un analizē dažādās izmaiņas, kam pēdējos gados pakļauta attēla kultūra.

Mākslas kritiķis un kurators Indreks Grigors (Indrek Grigor, EE) intervē nozīmīgā fotogrāfijai veltītā žurnāla "Objektiv" galveno redaktori un fotogrāfi Nīnu Stranni (Nina Strand, NO), izvēršoties dinamiskai sarunai par izmaiņām fotogrāfijas definīcijā, laikmetīgās fotogrāfijas teorētiskajām robežām un Ziemeļvalstu fotomākslas specifiku. Mākslas kritiķe Ieva Lejasmeijere (LV) apcer saknes cepumos jeb Viktorijas Ekstas (LV) fotomākslu "no dokumentālās antropoloģijas līdz absurdai cilpai". Viktorija Eksta ir RFB 2016 konkursa "Meklējam jauno fotogrāfijā!" laureāte, kura kā balvu saņēma iespēju publicēt savu portfolio biennāles katalogā. Rakstā "Tīklotā fotokamera darbībā: kādēļ ne katrs pašportrets ir selfijs, bet katrs selfijs ir fotogrāfija" mākslas zinātniece un fotogrāfijas vēsturniece Alise Tīfentāle (LV/USA) aplūko selfiju kā māksliniecisku fenomenu un tā iespaidu uz jaunu fotogrāfijas formu rašanos.

Kurators un fotogrāfa Pols Peipers (Paul Paper, LT/UK) rakstā "Kūrējot fotogrāfiju digitālajā laikmetā: jauni izaicinājumi un projekts Blog Re-Blog" analizē tīkla kultūras ietekmi uz fotogrāfiju un iespējas reaģēt uz šīm izmaiņām no kuratoru darbības perspektīvas. Mākslas teorētiķis Alfredo Krameroti (Alfredo Cramerotti, IT) ar hiperattēla jēdziena palīdzību aplūko fotogrāfiju kā digitālā laikmeta valodu, analizējot fotogrāfijas paplašināšanās virzienos un tā ietekmi uz mākslas procesiem. Mākslinieku Ivaru Grāvleju (LV/CZ) par viņa ēšanas paradumiem un dalību "Tate Modern" muzeja izstādē izjautā māksliniece Margrieta Dreiblate (LV).

Izdevums izdots sadarbībā ar Baltijas laikmetīgās mākslas interneta žurnālu "Echo Gone Wrong", tā redaktore ir mākslas zinātniece Santa Mičule, dizaina autors - mākslinieks Kristaps Epners. To var iegādāties izstāžu zālē "Rīgas mākslas telpa" un Latvijas Fotogrāfijas muzejā.

Izdošanu atbalsta: Valsts Kultūrkapitāla fonds, SIA "Jelgavas Tipogrāfija", AS "Antalis", SIA "Arctic Paper"

Rīgas Fotogrāfijas biennāle (RFB) ir starptautisks laikmetīgās mākslas notikums, kas fokusējas uz fotogrāfiju kā mākslas praksi, par prioritāti izvirzot Latvijas, Baltijas un Eiropas reģionus. Tās atklāšanas dienu laikā no 14. līdz 24. aprīlim tika atklātas virkne dažādu izstāžu Rīgā un Kuldīgā, kā arī noturēti starptautisks starpdisciplinārs simpozijs un radošās darbnīcas.

RFB 2016 izstādes būs apskatāmas līdz maija vidum, bet centrālā izstāde "RESTART"  (kuratore Inga Brūvere sadarbībā ar Ievu Epneri, Marīe Šēvoldu (Marie Sjovold, NO) un Aigu Dzalbi) "Rīgas mākslas telpā" - līdz 12.jūnijam. Biennāles norises turpināsies arī ar tikšanām ar māksliniekiem un tās aktīvu dalību dažādos pilsētvides projektos. 17.jūnijā "Mākslas stacijā Dubulti‘‘ tiks atklāta Anša Starka (Latvija) izstāde "Portreti RL" (kuratore Inga Šteimane).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu