Kredīts jauno vilcienu iegādei var sasniegt 108 miljonus latu
AS "Pasažieru vilciens" (PV) iespējamā kredīta summa, iegādājoties jaunos vilcienus, varētu būt ap 108 miljoniem latu, taču šis variants tiks realizēts pie nosacījuma, ja kā vilcienu piegādes variantu uzņēmums izvēlas ilgtermiņa kredītu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmumā.Vienlaikus uzņēmumā uzsver, ka PV izskata divas vilcienu piegādes versijas - ilgtermiņa kredīts un ilgtermiņa noma uz 30 gadiem. Detalizētus finanšu piedāvājumus uzņēmums gaidīs no piegādātājiem atklātā konkursā, kuru plāno izsludināt jūnijā. Pašlaik tiek sagatavots konkursa nolikuma projekts un tehniskā specifikācija nepieciešamajiem vilcieniem.
Uzņēmumā norāda, ka PV izvēlēsies ekonomiski izdevīgāko vilcienu piegādes versiju, kura ļaus vairāk ietaupīt valsts dotācijas. Kā zināms, Eiropas līdzfinansējumu ritošā sastāva atjaunošanai Latvija vairs nevar saņemt, tādēļ var rēķināties tikai ar tiem finanšu līdzekļiem, kas ir PV rīcībā, atgādina uzņēmums.
Runājot par vilcienu skaitu, PV uzsver, ka ir jābūt tādam apjomam, kāds nepieciešams, lai nomainītu PV rīcībā esošo ritošo sastāvu (elektrovilcienus) un lai uzņēmums spētu pārvadāt to pasažieru daudzumu, kāds pašlaik ir - aptuveni 20 miljoni pasažieru gadā. Pašlaik PV ekspluatējot elektrovilcienu sastāvus, kuros kopā ir 8928 sēdvietas. Lai, nomainot ritošo sastāvu, nodrošinātu esošo sēdvietu skaitu, ir nepieciešams līdz 30 elektrovilcienu vienībām, kur katrā būtu līdz 300 sēdvietām, turklāt divi vilcienu sastāvi nepieciešami rezervei.
Pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv jau vēstīja, ka izvērtējot dažādas tirgū esošās iespējas, PV vadība uzskata, ka reālākās iespējas ritošā sastāva atjaunošanai ir ilgtermiņa kredīts vai ilgtermiņa noma.
Tāpat ziņots, ka aprīļa sākumā valdība konceptuāli vienojās par neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantotā ES Kohēzijas fonda finansējuma pārdali par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem. Eiropas Komisija (EK) atbalstījusi Latvijas piedāvājumu.
Vilcienu iepirkumu neizdevās, jo "Pasažieru vilciens" un Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) nevienojās par nepieciešamajiem līguma grozījumiem.
"Pasažieru vilciens" un CAF līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai parakstīja 2012.gada aprīlī. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās "Pasažieru vilciena" valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta ES fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Taču par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Uz sarakstu