Latvijas ostu kravu apgrozījums turpina samazināties

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Latvijas ostu kravu apgrozījums turpina iepriekšējo mēnešu tendenci, laikā no janvāra līdz šā gada maijam salīdzinājumā ar attiecīgu laiku pērn samazinoties par 14% - līdz 27,40 miljoniem tonnu, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamentā.

Kā ziņo aģentūra LETA, 2015.gada pirmajos piecos mēnešos Latvijas ostu kravu apgrozījums bija 31,87 miljoni tonnu.

Rīgas ostā gada piecos mēnešos pārkrauti 15,5 miljoni tonnu, un tas ir par 10% mazāk nekā 2015.gada attiecīgajā laika posmā.

Ventspilī pārkrauti 8,95 miljoni tonnu, kas ir par 24% mazāk nekā pagājušā gada piecos pirmajos mēnešos.

Tikmēr Liepājā pārkrauti 2,31 miljons tonnu, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2015.gada janvārī-maijā.

Vislielāko apgrozījumu ar 13,09 miljoniem tonnu Latvijas ostās kopumā sasniedza beramkravas, kam seko lejamkravas ar 9,98 miljoniem tonnu, bet ģenerālkravu apgrozījums bija 4,32 miljoni tonnu.

Visstraujākais kravu apjoma kritums joprojām fiksēts lejamkravu segmentā - par 21,1%, beramkravu segmentā bija kritums par 10,5%, savukārt ģenerālkravu segmentā kritums bija par 6%.

Kā ziņots, Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks uzskata, ka pašreizējās svārstības kravu apgrozījumā ir veidojuši vairāki ar situāciju starptautiskajos tirgos cieši saistīti faktori. Siltā ziema būtiski ietekmējusi pieprasījumu pēc energoresursiem Eiropas tirgos. Līdz ar to kritās arī naftas produktu un ogļu transportēšanas apjoms caur Rīgas ostu. Būtiski arī samazinājušās kuģu frakts cenas, kas ietekmē kravu plūsmas pasaulē. Krievijas kravas, kuras līdz šim daudz izdevīgāk bija sūtīt caur Latvijas ostām, pašreiz tiek pārorientētas uz Krievijas ostām. Jūras pārvadājumi esot kļuvuši tik lēti, ka nav nepieciešams meklēt tuvākās ārvalstu ostas.