LPPA: pastāv reāli pasažieru pārvadātāju maksātnespējas draudi
Pasažieru pārvadājumu pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas un plānotais budžeta deficīts 2013.gadā jau šobrīd veido 4,1 miljonu latu, līdz ar to pastāv reāli uzņēmumu maksātnespējas draudi, biznesa portālu "Nozare.lv" informē biedrības "Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija" (LPPA) valde."Tas nozīmē, ka pārvadātāji nespēs iedzīvotājiem sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus divu bijušo rajonu teritoriju apmērā," informē asociācijā.
Valdes paziņojumā uzsvērts, ka LPPA, sekojot līdz procesiem, kas notiek pasažieru pārvadājumos sabiedriskā transporta nozarē un analizējot tos, ir radušās pamatotas bažas par atbildīgo institūciju patiesajiem mērķiem šīs nozares sakārtošanā. Izstrādājot aizvien jaunus normatīvos aktus, kuri nav saskaņoti ar nozares asociācijām un sabiedrības interesēm un bieži tos grozot, tiekot nemitīgi šķelta Latvijas sabiedrība.
Pats svarīgākais šajos procesos esot tas, ka valsts saviem iedzīvotājiem nenodrošina vienlīdzīgus apstākļus uz pieejamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Katru gadu budžetā tiekot piešķirts nepietiekams līdzekļu apjoms esošajam maršrutu tīkla apjomam. Tas nozīmējot to, ka pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas, vienlaikus nosakot biļešu cenas šim pakalpojumam.
Līdz ar to pārvadātājiem katru gadu rodoties nesegtie zaudējumi. 2012.gadā reģionālajos vietējās nozīmes pārvadājumos tie ir 818 000 latu. Šis deficīts esot radījis ķēdes reakciju saistībā ar nepietiekamu piešķirto līdzekļu apjomu šogad. Pārvadātājiem trūkst resursu, lai norēķinātos ar piegādātājiem, izmaksātu darba algas un, turpinoties negatīvām tendencēm, jau tuvākajos mēnešos pastāvot reāli uzņēmumu maksātnespējas draudi.
Plānotais budžeta deficīts 2013.gadā jau šobrīd esot 4,1 miljons latu, tai skaitā reģionālajos starppilsētu nozīmes pārvadājumos 1,84 miljoni latu un reģionālajos vietējās nozīmes pārvadājumos 2,26 miljoni latu.
Rezultātā 2013.gadā esot apdraudēta sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma mērķa izpilde, nodrošināt iedzīvotājiem pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus vietējos reģionālajos pārvadājumos. LPPA izsaka atbalstu Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) rīkotajam piketam19.martā pie Ministru kabineta vietējo reģionālo pārvadātāju atbalstam. LPPA aicina ikvienu biedrības biedru, kā arī pasažierus, kuru tiesības uz pieejamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem ar katru gadu tiek mazinātas, iespēju robežās pievienoties un paust savu attieksmi.
LPPA lūdz Ministru prezidentu steidzami rīkoties, lai samaksātu pārvadātājiem par 2012.gadā padarīto darbu, un rast risinājumu pietiekamu līdzekļu piešķiršanai 2013.gadā un turpmākiem gadiem, lai valstī būtu pieejams, drošs un kvalitatīvs sabiedriskais transports.
Kā ziņots, Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība "LAKRS" sadarbībā ar Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociāciju (LARPA) Rīgas domei pieteikusi piketu vietējo reģionālo pasažieru pārvadātāju atbalstam.
Piketu pie Ministru kabineta paredzēts rīkot otrdien, 19.martā, plkst.10.
Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja piketa organizētāji, LAKRS un LARPA vēršas pie Satiksmes ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM), Ministru kabineta un politiskajām partijām ar prasību nekavējoties risināt jautājumus, lai no valsts budžeta tiktu piešķirts papildu finansējums 886 488 latu apmērā. Līdzekļi nepieciešami, lai kompensētu vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem 2012.gadā nesegtos zaudējumus. Uz sarakstu