LTRK: ostu nodevas ieviešana problēmas neatrisinās
"No ostām kā valsts stratēģiskā aktīva ir nepieciešams palielināt valsts ieguvumus un šajā nolūkā ir nepieciešamas reformas," par Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Padomes lēmumu ziņo LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, uzsverot, ka piedāvātais risinājums ieviest ostu nodevu, uzņēmējuprāt, var neatrisināt minētās problēmas, vienlaikus radot riskus tautsaimniecības izaugsmei."Ar 2014.gadu stājas spēkā Nacionālās attīstības plāns, kura vadmotīvs - "konomikas izrāviens". Ostas, kā uzņēmējdarbībai nozīmīgas infrastruktūras aplikšana ar jaunu nodevu var traucēt realizēt šo mērķi," atzīmē LTRK valdes priekšsēdētājs, vēršot uzmanību uz to, ka īpaši svarīgi, lai no jauna radītās izmaksas ostām nepalielinātu kravu koridora cenu un izmaksas netiktu pārliktas uz ostas pakalpojumu saņēmējiem vai ostas apkalpojošajiem uzņēmumiem.
"Ir jāpanāk, lai valsts un pašvaldības savus aktīvus izmantotu maksimāli efektīvi. Arī no ostām kā stratēģiski svarīga Latvijas aktīva ir jāgūst maksimāls labums," uzsver LTRK vadītājs, skaidrojot, ka tas veicams gan tiešu ieņēmumu veidā, gan netiešā veidā - caur tautsaimniecības izaugsmi nodrošinot ostu kā uzņēmējdarbībai nozīmīgas infrastruktūras efektīvu funkcionēšanu.
"Pieejamā informācija un salīdzinājums ar citu valstu ostu darbības rādītājiem liecina, ka Latvijai ir neizmantots izaugsmes potenciāls ieguvumu palielināšanai no ostām. Kā primāri apsverams jautājums šajā ziņā ir izvērtēt iespēju ostas pārveidot par kapitālsabiedrībām, kā tas ir daudzviet pasaulē, piemēram, Tallinā un Klaipēdā," saka Endziņš.
Uz sarakstu