Banner 980x90

Noslēgusies TEC-2 avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcija

Līdz ar AS "Latvenergo" TEC-2 avārijas kurināmā saimniecības rekonstrukcijas noslēgšanu, turpmāk tiks būtiski uzlabota vides normu ievērošana, kā arī paaugstināts Rīgas pilsētas siltumapgādes sistēmas drošums Daugavas labajā krastā, pilsētas informācijas portālam Riga24.lv ziņo "Latvenergo".

Iekārtu modernizācija "Latvenergo" koncernā ir aktuāla gan no efektivitātes, gan no vides aizsardzības viedokļa. Ņemot vērā tehniskos, ekonomiskos un vides aizsardzības aspektus, "Latvenergo" koncerns rekonstruēja Rīgas TEC-2 avārijas kurināmā saimniecību un mazuta (rezerves kurināmā) izmantošanu aizvietoja ar videi draudzīgāku kurināmo – dīzeļdegvielu. Rekonstrukcijas būtiskākie ieguvumi - mazāka Rīgas TEC-2 piesārņojošo vielu emisija gaisā rezerves kurināmā izmantošanas laikā, kā arī resursu patēriņš kurināmā saimniecības uzturēšanai.

Rīgas TEC-2 energobloku un ūdens sildīšanas katlu darbības nodrošināšanai par pamatkurināmo tiek izmantota dabas gāze. Savukārt avārijas kurināmais (līdz šim - mazuts, turpmāk - dīzeļdegviela) ir paredzēts TEC-2 ūdens sildkatliem, lai gadījumos, ja notiek neplānoti dabas gāzes piegādes traucējumi, TEC-2 varētu turpināt nodrošināt nepārtrauktu siltumenerģijas piegādi lietotājiem Daugavas labajā krastā Rīgā.

Veicot iespējamo projekta realizācijas variantu izpēti, tika ņemti vērā un izvērtēti vairāki būtiski vides aspekti , kā arī ekonomiskais izdevīgums, un tika secināts, ka visizdevīgākais risinājums ir pāriet no mazuta uz dīzeļdegvielu kā avārijas kurināmo. Turklāt, pārejot no mazuta uz dīzeļdegvielu, ir uzlabotas gaisa kvalitātes robežvērtības – apmēram par 25 reizēm samazināti sēra dioksīda izmeši, vairs nebūs vanādija pentoksīda izmetes un praktiski nenotiks cieto daļiņu izmetes atmosfērā.

Rekonstrukcijas laikā tika veikta divu no četrām esošajām mazuta uzglabāšanas rezervuāru pārbūve dīzeļdegvielas uzglabāšanai, pārbūvēta esošā dzelzceļa cisternu noliešanas estakāde dīzeļdegvielas pieņemšanai, izbūvēta jauna dīzeļdegvielas sūkņu stacija, pārbūvēta esošā ugunsdzēsības sistēma, kā arī izbūvēti jaunie tehnoloģiskie cauruļvadi no dzelzceļa estakādes līdz uzglabāšanas rezervuāriem un no rezervuāriem līdz esošai ūdens sildīšanas katlu mājai. Projekta kopējās izmaksas ir 4,142 miljoni latu. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)