"Pasažieru vilciens" budžeta deficīts patlaban ir sasniedzis 7,6 miljonus latus
AS "Pasažieru vilciens" (PV) budžeta deficīts patlaban ir sasniedzis 7,6 miljonus latu, no kuriem 2,4 miljoni lati ir parāds VAS "Latvijas dzelzceļš" par infrastruktūras izmantošanu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.Patlaban PV sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Autotransporta direkciju esot atraduši trīs variantus finanšu problēmu risinājumam, taču gala lēmums tikšot pieņemts mēneša laikā.
Birkmans gan skaidro, ka no nesen valdības akceptētajiem šī gada budžeta grozījumiem šāda summa PV zaudējumu segšanai nav paredzēta, bet vēl jau grozījumi esot paredzēti gada beigās.
Viņš arī uzsver, ka no saviem resursiem PV šādu līdzekļus nevar atrast, taču uzņēmumam tas arī neesot jādara.
"Mums tas arī nav jādara. Tas ir pretrunā ar likumu, jo mums ir jānodrošina pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu. Valsts pienākums ir kompensēt zaudējumus. Tagad LDz katru mēnesi maksājam arī soda naudas par parādu," skaidro uzņēmuma vadītājs.
Viņš uzskata, ka tas, ka minētie trīs risinājuma varianti ļaus atrisināt situāciju, skar visu PV budžeta deficītu kopumā un viņam esot pārliecība, ka šo gadu varētu beigt bez budžeta deficīta.
Pērn pa dzelzceļu pārvadāti 20,16 miljoni pasažieru, un uzņēmuma apgrozījums bijis aptuveni 40 miljoni latu. PV pērn pārvadāja par aptuveni 2% mazāk pasažieru nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmumam izdevās strādāt bez zaudējumiem.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
Uz sarakstu