Banner 980x90

Pētījums: divu gadu laikā sarukuši pasākumu rīkotāju zaudējumi

Pēdējo divu gadu laikā četras reizes sarukuši pasākumu organizētāju uzņēmumu zaudējumi, liecina Uzņēmumu reģistru (UR) apkalpojošās firmas "Lursoft" apkopotā informācija par izklaides nozares rādītājiem 2013.gadā.

Kā pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja "Lursoft" IT komunikāciju vadītāja Indra Jansone, tad par nozares atkopšanos no krīzes vislabāk liecina tās apgrozījuma straujais kāpums pēdējo gadu laikā. Lursoft aprēķinājis, ka kopš 2011.gada, kad viens nozares uzņēmums apgrozījis vidēji 8 015 eiro, pērn vidējais rādītājs audzis jau līdz 12 336 eiro, kas ir pieaugums par 53,91%.

Īpaši straujš kāpums bijis tieši 2013.gadā, kad, attiecinot pret 2012.gadu, vidējais nozares apgrozījums uz vienu uzņēmumu palielinājies par 34,83%.

Pārcietuši ekonomiskās krīzes gadus, kas pasākumu organizētājiem bija liels pārbaudījums, jo laikā, kad jau tā maciņā svilpo vējš, izklaidēm paredzēto budžetu "nogrieza" lielākā daļa korporatīvo klientu, tāpat arī ekonomēt uz izklaižu rēķina centās privātpersonas, pēdējos gados nozare atkal tikusi atpakaļ uz zaļa zara.

Viens no rādītājiem, kas parāda, ka nozarei vēl ir kur augt, ir fakts, ka pēdējos trīs gados reģistrēti 23% no visiem uzņēmumiem, kas patlaban iesaistīti pasākumu organizēšanas sfērā. Aptuveni piektā daļa no visiem izklaides sfērā iesaistītajiem uzņēmumiem darbojas jau vismaz desmit gadus, savukārt vidējais nozarē strādājošā uzņēmuma vecums ir 5 gadi.

To, ka nozare sākusi atgūties pēc krīzes, apliecina arī radošo korporatīvo risinājumu aģentūras Ideju nams (SIA "Baltijas Izklaides aģentūra") valdes locekļa Andra Jēkabsona teiktais, ka pieprasījums pēc pasākumu aģentūru sniegtajiem pakalpojumiem ir, līdz ar to arī virkne uzņēmumu savā pakalpojumu klāstā iekļauj frāzi "rīkojam pasākumus".

Viņš arī atzīst, ka tas tomēr būtiski neietekmē līdzšinējos tirgus apjomus, jo vairāk jūtama konkurence uzņēmumu starpā, kuri tirgū darbojas vairāk nekā 5 - 7 gadus un spējuši izturēt krīzes gadus, līdz ar to var teikt, ka pieredze tirgū ņem virsroku.

Lai arī pasākumu organizēšanas niša šķiet gana brīva un piebilcīga, pirms ķerties pie jauna uzņēmuma reģistrācijas, viens no primārajiem uzdevumiem ir tirgus izpēte, uz ko norāda arī pasākumu organizēšanas firmas Krāsu Karuselis viena no dibinātājām Madara Jansone.

Viņa skaidro, ka dažādās pilsētās un reģionos situācija nozarē atšķiras, tādēļ ir svarīgi atrast atbildi uz jautājumu, kas gan būs tas inovatīvais, ar ko uzņēmums esošajā konkurentu saimē izcelsies.

"Primārais mērķis Krāsu Karuselim jau no pirmssākumiem ir kvalitatīvi pavadīts laiks dažādu tēlu vadībā. Sākotnēji radošās apvienība izvirzījusi sev mērķi vienkārši pamēģināt, taču pamazām Krāsu Karuselis visiem uzņēmumā iesaistītajiem kļuvis par pamatnodarbošanos. Patlaban jau uzņēmums atvēris ballītēm paredzētas telpas, kā arī piedāvā dažādas cita veida aktivitātes, piemēram, pieskata bērnus, kamēr vecāki Liepājas teātrī skatās izrādes," teic Jansone.

Jānorāda, ka potenciālu pasākumu organizēšanā Latvijā saskata ne tikai vietējie uzņēmēji, bet arī ārvalstnieki, jo ārvalstu tiešās investīcijas ieguldītas 7,35% nozares uzņēmumu. Tiesa gan, sekmīgāk šajā ziņā veicies Rīgas un tās apkārtes uzņēmumiem, jo no visiem pasākumu organizēšanas uzņēmumiem, kuru pamatkapitālam piesaistīti ārvalstu līdzekļi, teju 90% nāk no Rīgas un Pierīgas.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)