Piešķir papildu 970 000 eiro finansējumu ārējo tirgu apgūšanai
Piešķir papildu 970 000 eiro finansējumu ārējo tirgu apgūšanai un starptautiskās konkurētspējas stiprināšanai, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja Ekonomikas ministrija (EM).Ņemot vērā Eiropas Savienības struktūrfondu apakšaktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – nozaru starptautiskās konkurētspējas stiprināšana" (Apakšaktivitāte) pieaugošo lomu nozaru konkurētspējas stiprināšanā, kā arī komersantu lielo pieprasījumu, Ministru kabinets šī gada 9.jūnijā lēma palielināt apakšaktivitātes līdzfinansējumu par 970 000 eiro. Līdz ar to apakšaktivitātes kopējais līdzfinansējums ir pieaudzis līdz 14 012 992 eiro.
Pēc šī brīža aprēķiniem, ņemot vērā augsto ieinteresēto personu aktivitāti un atbalstāmo darbību izmaksas, kopējais pieejamais finansējums Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) īstenotā projekta ietvaros būs pietiekams, lai īstenotu 2014.gada pasākumus. Šobrīd LIAA jau ir nokomplektējusi dalībnieku grupas 2014.gada nacionālajos stendos, tādejādi rezervējot visu atlikušo pieejamo ES fondu finansējumu.
Tā kā apakšaktivitātes īstenošanas laiks ir līdz 2015.gada 1.jūlijam, radās nepieciešamība pēc papildu finansējuma, lai LIAA īstenotā projekta ietvaros varētu organizēt nacionālos stendus starptautiskajās izstādēs ārvalstīs, kā arī nodrošināt Latvijas ārvalstu ekonomisko pārstāvniecību darbību (Lietuvā, Ķīnā un Baltkrievijā) un ārvalstu investīciju piesaistes pasākumus 2015.gadā.
Apakšaktivitātē finansējums tika piešķirts, pārdalot neizlietoto ERAF finansējumu no apakšaktivitātes "Atbalsts ieguldījumiem mikro, maziem un vidējiem komersantiem īpaši atbalstāmajās teritorijās" 582 000 eiro apmērā, kā arī valsts budžeta finansējumu no programmas "ES politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" 388 00 eiro apmērā.
Kopš 2010.gada, kad tika uzsākta apakšaktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana – nozaru starptautiskās konkurētspējas stiprināšana" ieviešana, LIAA un Latvijas Tūrisma attīstības aģentūra īsteno projektus, kas ietver nacionālo stendu organizēšanu starptautiskajās izstādēs ārvalstīs, mārketinga aktivitāšu organizēšanu Latvijā un ārvalstīs, mārketinga pētījumu un citu pasākumu organizēšanu ārvalstu tūristu piesaistei, kā arī tiek nodrošināta Latvijas ārvalstu ekonomisko pārstāvniecību darbība un ārvalstu investīciju piesaistes pasākumi.
2013.gadā apakšaktivitātes ietvaros ir organizēti 17 nacionālie stendi starptautiskajās izstādēs Norvēģijā, Lielbritānijā, Vācijā, Somijā, Igaunijā, Lietuvā, Krievijā, Zviedrijā, Azerbaidžānā, Japānā, Francijā, Ķīnā, starptautiskajās izstādēs ir piedalījušies 164 dalībnieki. Tāpat organizēta dalība 18 tirdzniecības misijās un kontaktbiržās Krievijā, Vācijā, Lietuvā, Japānā, Dānijā, Zviedrijā, Ķīnā, Ukrainā, Lielbritānijā, Beļģijā, Nīderlandē, kā arī nodrošināta komersantu dalība 93 tirdzniecības misijās un kontaktbiržās.
Tāpat 2013.gadā ir sniegtas konsultācijas Latvijas komersantiem, gan organizējot 22 individuālās biznesa vizītes ārvalstīs, gan 77 komersantu dalībai starptautiskajās izstādēs ārvalstīs, gan arī 174 komersantiem par ārējiem tirgiem un biznesa partneru sameklēšanu.
Apakšaktivitātes ietvaros 2013.gadā organizēti ārvalstu investīciju piesaistes pasākumi, kuru ietvaros iegūti 15 potenciālo investoru kontakti, kā arī identificēti 34 investīciju projekti.
Tāpat pērn izstrādāti divi mārketinga plāni efektīvai ārvalstu tiešo investīciju piesaistei, veiktas 11 mārketinga/publicitātes kampaņa ārvalstīs, organizētas 14 reklāmas kampaņas (koncepcija, kampaņa un materiālu dizains) ārvalstu tirgos, izdoti 9 tūrisma ziņu apkārtraksti, izgatavoti 11 dažādi tūrisma informācijas materiāli, organizētas 12 ārvalstu žurnālistu vizītes, organizētas 7 tūroperatoru vizītes.
Tāpat ir organizēti 10 pasākumi nacionālā stenda starptautiskajās izstādēs apmeklētāju piesaistei, organizēta komersantu dalība 14 ārvalstu specializētajos tūrisma veicināšanas pasākumos, izveidotas 12 kontaktu datu bāzes mērķa tirgos, veikti 12 mērķa tirgu monitoringi, kā arī īstenotas reklāmas aktivitātes 6 mērķa tirgos. Uz sarakstu