Plāno pagarināt zemās grīdas tramvaja ieviešanas termiņu Rīgā
Rīgas zemās grīdas tramvaja ieviešanas pirmā posma - no Ausekļa ielas līdz Berģiem - termiņu iecerēts pagarināt līdz 2013.gadam, liecina Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputātiem sagatavotie materiāli.
Projekta pirmā posma realizācijas gaitā ir izdevies veikt tramvaju līnijas modernizāciju atbilstoši zemās grīdas tramvaja tehniskajiem parametriem un rast tādus tehniskos risinājumus un izbūvēt tādu kontakttīkla konstrukciju, kas ir ļāvis sākt tā ekspluatāciju 6.tramvaja maršrutā "Radio iela-Jugla-apgriešanās loks".Lai veicinātu sabiedriskā transporta pieejamību un uzlabotu pasažieru pārvadājumu kvalitāti, projekta pirmā posma realizācijas procesā tika izvirzīti un atbalstīti priekšlikumi par tramvaja maršruta pagarināšanu abos virzienos - līdz Ausekļa ielai un Berģiem pie Jaunciema gatves un Brīvības gatves krustojuma.
Projekta realizācijas laikā, ņemot vērā, ka maršruts skar pilsēta vēsturiskā centra teritoriju, ir izvirzītas īpašas prasības esošo pieturvietu pārbūvei - projektēšanai un būvniecībai, kas tika skatītas un akceptētas arī Pilsētas attīstības komitejas sēdē.
Minēto apstākļu dēļ ir nepieciešami grozījumi 2006.gada lēmumā "Par zemās grīdas tramvaja ieviešanas Rīgas pilsētā projekta realizāciju", mainot projekta ieviešanas pirmā posma nosaukumu, kā arī tā realizācijas termiņu pagarinot līdz 2013.gadam, kas nepieciešams saistībā ar maršruta līnijas pagarināšanu un infrastruktūras pārbūvi.
Lēmums tieši neietekmēs pašvaldības budžetu, bet saistībā ar tramvaja maršruta pagarināšanu līdz Ausekļa ielai, izbūvējot jaunas pieturvietas pilsētas vēsturiskā centra teritorijā, būs izmaksu pieaugums pieturvietu skaita palielināšanās dēļ - jāizbūvē septiņas pieturvietas.
Komiteja šo jautājumu skatīs trešdien, 18.augustā.
Kā ziņots, Rīgā patlaban piegādāts viens zemās grīdas tramvajs, kas tika atvests marta beigās un pēc divu mēnešu izmēģināšanas jūnija sākumā sāka pārvadāt pasažierus. Nākamie Čehijas rūpnīcā "Škoda" ražotie zemās grīdas tramvaji Rīgā tiks piegādāti septembrī, aģentūrai LETA pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis.
{baneris}
Nākamie trīs zemās grīdas tramvaji tiks piegādāti septembra beigās. Pēc tam pa četriem tramvajiem plānots piegādāt oktobrī, novembrī, decembrī un janvārī. Kopā tiks piegādāti 20 tramvaji.
Zaķis pieļāva, ka nākamajiem tramvajiem pārbaudes laiks varētu būt īsāks nekā pirmajam tramvajam.
Tramvaja ietilpība ir 300 pasažieri, tas ir 31,64 metrus garš un pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes. Tramvajs ir veidots no trīs savstarpēji savienotām sekcijām, pa kurām pasažieri var pārvietoties visā tā garumā. Tas ir aprīkots ar invalīdu paceļamo platformu, kā arī tam ir iebūvētas speciālas gaisa vēdināšanas un kondicionēšanas iekārtas.
"Rīgas satiksme" plāno būvēt jaunu cehu zemās grīdas tramvajiem. Lai varētu veikt tramvaja apkopi līdz apkopes ceha izbūvei, pagaidām pielāgots 5.tramvaju depo esošās elektrotransporta darbnīcu telpas un teritorija.
Pirmos 20 zemās grīdas tramvajus Rīgai par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu) piegādās uzņēmums "Škoda Transportation s.r.o.".
Pirmie jaunie tramvaji pārvadās pasažierus 6.tramvaja maršrutā Radio iela-Jugla. Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus.
Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā pirms dižķibekles bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji bija plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.
2008.gada vidū "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā. Uz sarakstu