Portāls Delfi.lv nopircis populārāko jauno māmiņu portālu
Ziņa papildināta ar 2.-4.rindkopuAS "Delfi" iegādājusies no Igaunijā reģistrētā uzņēmuma "Nextmedia Baltic" Latvijas populārāko portālu jaunajām māmiņām "Cālis.lv".
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" teica "Delfi" valdes priekšsēdētājs Arnis Ozols, šī ir ilgtermiņa investīcija. Tirgus virzās uz portālu attīstību, esošie mediju holdingi vai nu attīsta savus projektus, vai izmanto jau tirgū esošos. Arī "Delfi" regulāri skatās uz piedāvājumiem. Taču šādi darījumi ir iespējami tikai tad, ja pārdevēja intereses sakrīt ar pircēja interesēm.
"Delfi" šādu darījumu Latvijā noslēdza pirmo reizi, bet līdzīgi ir bijuši Lietuvā un Igaunijā, skaidroja Ozols.
Viņš atzina, ka visās jomās reitingi nav mazsvarīgi un ar šādiem darījumiem tiek nodrošināta attīstība. "Visus interesē augstāka tirgus pozīcija, taču es negribētu, lai tiek zaudētas sarkanās līnijas. Kvantitatīvi ir jāaug, bet uz tā rēķina nedrīkstam zaudēt kvalitāti," uzsvēra "Delfi" vadītājs.
Kā biznesa portālam "Nozare.lv" teica ziņu portāla "Delfi" galvenais redaktors Ingus Bērziņš: "Mēs noteikti nevēlamies jel kādā veidā sabojāt to, kas "Cāli.lv" padarījis par populārāko nišas portālu Latvijā pēdējos 10 gadus."
Viņš uzsvēra, ka noteikti tiks saglabāta tā kopienas un intimitātes sajūta. Jaunajām māmiņām, kuras ir tādā dzīves posmā, kad ir psiholoģiski ļoti ievainojamas, ir ļoti svarīga šī no ārējās, agresīvās pasaules nošķirtā kopiena. Veicot kādu tehnoloģiskus vai strukturālus uzlabojumus, tiks darīts viss, lai "Cālis.lv" lietotājas nejustos apdraudētas.
Bērziņš atzina, ka "Cālis.lv" sagaida vairāki uzlabojumi un pārmaiņas un ir jau skaidras konkrētas ieceres, kuras plānots tuvākā pus gada laikā realizēt. Noteikti tiks strādāts pie nopietnas "Cālis.lv" mobilās versijas izstrādes. Savukārt citas idejas "Delfi" galvenais redaktors nevēlējās atklāt.
Viņš stāstīja, ka notikušas vairākas tikšanās ar līdzšinējo "Cālis.lv" redakciju un vadību. Bērziņš ir pārliecināts, ka izdosies atrast veidus, kā korekti un abpusēji ieinteresēti turpināt sadarboties.
Darījuma apjomu Bērziņš neatklāja.
Saskaņā ar "Gemius Latvija" veikto pētījumu "Cālis.lv" šī gada maijā ierindojies apmeklētāko interneta mājaslapu top 13.vietā. Kā norāda "Delfi", "Cālis.lv" mēneša auditorija ir 175 000 lasītāju.
Savukārt "Delfi" ir top 3.vietā.
AS "Delfi" ir daļa no "Delfi" uzņēmumu grupas, kuras struktūrvienības darbojas Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Ukrainā un pieder SIA "Delfi Holding". Grupa ir daļa no Igaunijā bāzētās mediju grupas AS "Ekspress Grupp".
Kā norādīts AS "Delfi" gada pārskatā, uzņēmums ir ieguvis 20% no kopējā Latvijas interneta reklāmas tirgus un 15% no kopējā mediju tirgus.
Uzņēmuma apgrozījums 2012.gadā pieaudzis par 10,8% salīdzinājumā ar 2011.gadu un bijis 1,6 miljoni latu.
Pērn uzņēmums strādājis ar 130 466 latu peļņu.
2013.gadā AS "Delfi" plāno paaugstināt pārdošanas apjomus par 5%-8%.
Uzņēmums reģistrēts Latvijā 2000.gada 2.augustā.
Savukārt SIA "Cālis.lv" apgrozījums pērn bijis 27 178 lati. Uzņēmums pērn cietis zaudējumus 512 latu apmērā, liecina "Firmas.lv" informācija.
Kā ziņots, pērn Skandināvijas mediju grupai "Schibsted" piederošais SIA "TV Net" no interneta projektu kompānijas SIA "Nerealitāte" nopircis interneta portālu "spoki.lv".
Biznesa portāla "Nozare.lv" rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka "TV Net" par "spoki.lv" samaksājis summu, kas ir robežās no 100 000 līdz 200 000 latu. Oficiāli darījuma summa netika atklāta. Uz sarakstu