"Audi" pārdošanas apjomi Latvijā pieauguši par 44%

Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay
Ilustratīvs foto/ Foto: Pixabay

"Audi" pārdošanas apjomi Latvijā pirmajā pusgadā ir pieauguši par 44% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Kā ziņo aģentūra LETA, par pamatu straujai izaugsmei kļuvis "Audi Q5" modelis, kā arī jaunais "Audi Q7" un "Audi A4".

2016.gada rudenī tiks sākta pagājušajā nedēļā prezentēto "Audi" jaunumu Q2 un "Audi A5 Coupe" pārdošana. Bez šiem modeļiem liels uzsvars tiks likts arī uz "Audi A6" un "Audi A4" biznesa modeļiem.

Uzņēmumā informē, ka strauja zīmola izaugsme tika vērota visā pasaulē - "Audi AG" pārdošanas apjomi kopš janvāra ir pieauguši par 5,6% līdz 953 200 piegādātām vienībām. Visstraujākā "Audi" izaugsme bija Eiropas tirgū, kur pārdošanas apjomi kopš gada sākuma palielinājās par 8,4%, pirmo reizi sasniedzot 450 000 pārdotu automobiļu. Pārdošanas apjoma pieaugumu veicināja jaunie modeļi "Audi A4", kam fiksēts 12,3% pieaugums, un pilnizmēra apvidus auto "Audi Q7" - fiksēts 73,6% pieaugums. Kopumā darījumu skaits jūnijā palielinājās par 7,4% līdz aptuveni 169 000 vienību, "Audi" pārspējot iepriekšējā gada šī paša perioda rezultātus visos desmit lielākajos noieta tirgos.

Kā skaidro "Audi AG" pārdošanas un mārketinga nodaļas valdes loceklis Dītmārs Fogenreiters, neskatoties uz pastāvošajiem izaicinājumiem, 2016. gada pirmo pusi galvenokārt raksturo mērena izaugsme visos pasaules tirgos. Uzņēmums esot nostiprinājis savu vadošo pozīciju Eiropas un Ķīnas tirgos, labāki rezultāti esot arī Amerikas Savienotajās Valstīs, kur kopumā situācija auto tirgū nav tik laba.

Pārdošanas apjomu lielākajā noieta reģionā - Eiropā - galvenokārt veicinājusi jauno modeļu tirdzniecība: pilnizmēra apvidus automobiļa "Audi Q7" pārdošanas apjoms pieauga vairāk nekā divas reizes, savukārt pieprasījums pēc jaunā "Audi A4" pieauga par gandrīz 20%. Vislielākā "Audi" zīmola izaugsme konstatēta Vācijā, Spānijā un jau lielākajā Eiropas eksporta tirgū Apvienotajā Karalistē, kur pārdošanas apjoma palielinājumu īpaši sekmēja lielais pieprasījums pēc "Audi TT".

Amerikā pārdošanas apjoms pēdējo sešu mēnešu laikā pieauga par 3,5% līdz aptuveni 131 450 vienībām. Svarīgs reģiona izaugsmes stūrakmens joprojām esot Kanāda. Gada pirmajā pusē uzņēmums tur pārdeva 15 614 vienības, kas ir par 16% vairāk nekā attiecīgajā periodā pagājušajā gadā. Savukārt Āzijas-Klusā okeāna reģionā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem pārdošanas apjoms palielinājās par 3,9% līdz 339 300 "premium" klases automobiļiem.

"Audi" zīmola tirgotāja Latvijā "Moller Baltic Import" apgrozījums pērn sasniedza 193 681 470 eiro, bet peļņa - 3 119 707 eiro.