Banner 980x90

"Rīgas universālajā terminālī" sākta vērienīga piestātņu rekonstrukcija

Foto: Agnese Gulbe/LETA
Foto: Agnese Gulbe/LETA
Rīgas brīvostā strādājošais stividors SIA "Rīgas universālais termināls" (RUT) noslēdzis vienošanos ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS "BMGS" par divu termināļa teritorijā esošo piestātņu rekonstrukciju, aģentūrai LETA pavēstīja ostas pārvaldē.

Rīgas brīvostas pārvalde piestātnes ZO-1 un ZO-2 ir nodevusi ilgtermiņa nomā RUT, un šā gada sākumā Rīgas brīvostas valde atbalstīja uzņēmuma plānu sākt rekonstrukcijas projektu. Pašreiz piestātņu rekonstrukcijas projekts ir apstiprināts Rīgas pilsētas būvvaldē, saņēmis visus nepieciešamos saskaņojumus, un ir sākti celtniecības darbi. Ar "BMGS" noslēgtā vienošanās paredz abu piestātņu pagarināšanu, akvatorija padziļināšanu un lietus kanalizācijas izvada izbūvi.

Pēc ostas pārvaldē paustā, RUT ir viens no veiksmīgākajiem un straujāk augošajiem termināļiem Rīgas ostā. Uzņēmums apkalpo vairāk nekā trīs miljonus tonnu kravu gadā un piedāvā dažādu beramkravu un ģenerālkravu pārkraušanas pakalpojumus, konteineru kraušanu, uzglabāšanu un apstrādi, kravu uzglabāšanu saldētavās, kā arī dzelzceļa vagonu uzglabāšanu. 2013.gadā RUT iegādājās "Mitsui&Co." meitasuzņēmums - Singapūras kompānija "Portek International".

"RUT akcionāri - kompānija "Portek" - veic apjomīgas investīcijas piestātņu rekonstrukcijā, jo plāno uzņēmuma attīstību ilgtermiņā. Mēs sekojam līdzi tirgus attīstībai Baltijas valstu reģionā un saskatām šeit lielu attīstības potenciālu. Tādēļ mums jāattīsta uzņēmums, lai tas saglabātu konkurētspēju un atbilstu klientu prasībām arī nākotnē. Lai optimizētu klientu izmaksas, kravu pārvadāšanā tiek izmantoti arvien lielāki un lielāki kuģi. Šī tendence attiecas uz visiem kravu segmentiem - gan beramkravām, gan konteineru kravām un citām ģenerālkravām. Mums jāaug līdzi klientu prasībām un jāspēj apkalpot arvien lielākus kuģus," klāstīja RUT izpilddirektors Rikijs Jangs.

Piestātņu rekonstrukcijas projekts paredz ZO-1 piestātnes pagarināšanu dienvidu virzienā 50 metru garumā, sasniedzot 207 metru garumu. Papildus tiks izbūvēti divi tauvošanās pāļi un ierīkots apgaismojums. Pie piestātnes iecerēts saglabāt esošo dziļuma atzīmi - 10,25 metri BAS (Baltijas augstuma sistēma). Savukārt piestātnē ZO-2 plānota pagarināšana ziemeļu virzienā par 96,8 metriem, sasniedzot 260 metru garumu. Šajā piestātnē iecerēts veikt arī jaunu zemūdens rievsienu izbūvi. Pēc pārbūves pie piestātnes plānotā dziļuma atzīme būs 12 metri BAS. Piestātnes jaunās platības vajadzībām plānots veikt aizbēršanas darbus 3710 kvadrātmetru platībā, kā arī akvatorija padziļināšanas darbus aptuveni 7746 kvadrātmetru platībā. Tāpat projektā paredzēta lietus kanalizācijas izbūve ar lokālām attīrīšanas iekārtām un izvadu akvatorijā.

Abu piestātņu rekonstrukciju plānots pabeigt līdz 2017.gada decembrim.

RUT pērn strādāja ar 12,445 miljonu eiro apgrozījumu un guva 1,835 miljonu eiro peļņu.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)