RD amatpersona: Salu tilta rekonstrukcija varētu izmaksāt aptuveni 20 miljonus latu
Pēc aptuveniem aprēķiniem, visa Salu tilta trases rekonstrukcija varētu izmaksāt aptuveni 20 miljonus latu, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.Pēc viņa teiktā, Salu tilts ir viens no pilsētas transportbūvju projektiem, kas gaida savu kārtu.
"Lai gan tā nestspēja ir droša, pastiprināti kaitīgās apkārtējās vides ietekmē ir korodējušas tilta apmales, jāmodernizē arī lietus ūdens novadīšanas un apgaismojuma sistēma, kā arī tilta asfalta segums. Šī tilta rekonstrukcijas projekts ir gatavs, un, līdz ko būs finansējums, sāksies tā rekonstrukcija," klāstīja Strods un piebilda, ka, pēc aptuveniem aprēķiniem, visa Salu tilta trases rekonstrukcija varētu izmaksāt aptuveni 20 miljonus latu.
Komentējot, vai šim projektiem varētu izmantot Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, Satiksmes departamenta direktors norādīja, ka ES līdzekļus sadala Finanšu ministrija, savukārt Satiksmes ministrija (SM) tai atvēlētos ES līdzekļus sadala tālāk un Rīgai piešķir tik, cik to ir.
"Visos Ministru kabineta noteikumos, kuri regulē tālāko līdzekļu sadali, iekavās rakstīts "izņemot Rīgu". Kāpēc tā ir, šis jautājums vairāk ir uzdodams SM, nevis mums. Protams, žēl, ka tā, tomēr valsts šo līdzekļu sadalē vadās pēc decentralizācijas principiem. Domes darbinieki par to ir rakstījuši čupām vēstuļu un neskaitāmas reizes deldējuši bikses sanāksmēs, mēģinot pierādīt, ka līdzekļi vairāk atvēlami arī galvaspilsētas ielu sakārtošanai, tomēr tāda nu ir pašreizējā situācija," viņš sacīja.
Pēc Stroda pavēstītā, departaments plāno vērsties pie jaunā satiksmes ministra [satiksmes ministrs kopš 2010.gada 3.novembra ir Uldis Augulis], un situācija varētu manīties, taču tas ir maz ticams, jo, ja ES līdzfinansējums jau ir sadalīts, tas nozīmē, ka kādam piešķirtie līdzekļi būtu jāsamazina.
Strods atzina, ka kopumā Rīgas pārvadu estakāžu un tuneļu stāvoklis ir apmierinošs. Kā divas problemātiskas būves, par kuru atjaunošanu ir jādomā, viņš minēja satiksmes pārvadu pār dzelzceļu Ulmaņa gatvē, kam jau ir izstrādāts rekonstrukcijas projekts, un tiltiņu pār Bieķeņgrāvi Mūkusalā, kura rekonstrukcijai ir sākta projektēšana.
Satiksmes pārvada pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē asfaltbetona virskārta un būves hidroizolācija savu laiku ir nokalpojusi, uzsvēra Strods. "Tādējādi, pat ja mēs salabojam uz šī pārvada radušās bedres, tas būves kopējo tehnisko stāvokli būtiski neuzlabo. Pirms diviem gadiem mēs šim pārvadam nomainījām asfalta segumu, bet tagad tas atkal ir bēdīgā stāvoklī, un ne jau tāpēc, ka asfalts būtu nekvalitatīvs, bet gan tāpēc, ka šī pārvada brauktuves pamatne ir nokalpojusi savu laiku. Pārvada nestspēja ir laba," viņš paskaidroja. Uz sarakstu