Banner 980x90

Rīgā būtiski sarūk aviopasažieru skaits

Rīgā būtiski sarūk aviopasažieru skaits. Šā gada aprīlī lidostā "Rīga" apkalpots par 8,7% pasažieru mazāk nekā pērn. Nacionālā aviokompānija "airBaltic" aprīlī, iespējams, piedzīvojusi vēl lielāku pasažieru skaita kritumu, raksta laikraksts "Dienas Bizness".

Ja šī tendence saglabājas, tad gada griezumā tas nozīmētu aptuveni par pusmiljonu mazāk apkalpoto aviopasažieru Rīgā nekā pērn. Tas savukārt rezultējas par 3 milj. eiro mazākā lidostas Rīga gada apgrozījumā (2010.gadā lidostas apgrozījums sasniedza 32,4 milj. eiro) un atsaucas uz 500 darbavietām visās ar šo jomu saistītajās kompānijās.

Pie tik masīva pasažieru skaita krituma lidostai, iespējams, tiešām nevajadzēs ne jauno termināli – šis projekts tālāk par runām nevirzās jau vairākus gadus –, ne kādas citas būtiskas investīcijas infrastruktūrā. Laikraksts "Dienas Bizness" jau rakstīja, ka pērn lidosta Rīga apkalpoto pasažieru skaita ziņā, pārsniedzot 5 milj. robežu, iekļāvās jau nākamajā – vidēja izmēra lidostu kategorijā. Tomēr pēc aviokompāniju prognožu saņemšanas lidosta šogad jau esot rēķinājusies ar nelielu pasažieru skaita kritumu, laikrakstam "Dienas Bizness" sacīja valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

"Iespējams, ka pērnais gads bijis visveiksmīgākais lidostas Rīga vēsturē. Pagaidām es neredzu pamatu tam, ka šos rezultātus būtu iespējams tik drīz atkārtot – lielākās aviokompānijas airBaltic un Ryanair samazina savu reisu skaitu. Tirgū gan ienāca jauni spēlētāji, piemēram, Estonian Air, bet viņiem nav tik daudz pasažieru, lai kompensētu kritumu airBaltic," vērtē aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Pasažieru skaita samazinājums aprīlī esot skaidrojams ar to, ka aviokompānija "Ryanair", kā iepriekš solīja, samazināja lidojumu skaitu un neveic vairs lidojumus, piemēram, uz Brēmeni, Romu. Lidojumu skaitu vasaras sezonā samazinājusi "Czech Airlines", kā arī "airBaltic" optimizē darbību, skaidro Rinmane. Tā kā "airBaltic" tirgus daļa lidostā "Rīga" vēl joprojām pārsniedz 60%, jebkuri samazinājumi Latvijas nacionālajā aviokompānijā gandrīz momentā atsaucas arī uz lidostas datiem. Savukārt otrai lielākajai Rīgas aviokompānijai "Ryanair" ar 19% lielu tirgus daļu bija iebildumi pret ieviestajām lidostas drošības nodevu, līdz ar to tā paziņoja par 30% reisu samazinājumu no Rīgas.

"Pārvadāto pasažieru skaita ziņā mēs Baltijā esam milzis, taču diemžēl tikai uz vienas māla kājas, kas saucas airBaltic," laikrakstam "Dienas Bizness" sacīja lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse, piebilstot, ka bez airBaltic lidostai diez vai būtu izredzes apkalpot vairāk nekā trīs miljonus pasažieru gadā.

Pēc laikraksta rīcībā esošās neoficiālās informācijas, airBaltic pasažieru skaits šā gada aprīlī pret 2011.gada aprīli varētu būt sarucis pat par 14%, taču šos datus airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags nekomentē.

Nereti novērojama pat tendence, ka lētāk nekā ar airBaltic no Rīgas var aizlidot ne tikai ar tā saucamajām zemo cenu lidkompānijām, bet pat ar Lufthansa vai Finn-air, norāda T. Linkaits, piebilstot, ka nopietni jāvērtē, cik tālu tirgus atļauj airBaltic biļešu cenas celt, nezaudējot pasažierus vēl vairāk. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)