Rīgas brīvostā pieaugums visos kravu segmentos
Gada pirmajā ceturksnī Rīgas brīvostas uzņēmumos ir apstrādāti nepilni 7,7 miljoni tonnu, kas par 7,5% pārsniedz iepriekšējā gada rādītājus. Lejamkravu segmentā pieaugums ir 22,5%, beramkravām - 1,3%, bet ģenerālkravu pārkrauts par 8,4% vairāk."Eksāmenu esam izturējuši, jo pat smagie laika apstākļi nespēja apturēt Rīgas brīvostas kravu apgrozījuma pieaugumu. Janvāra rezultāti bija ļoti labi, - to, attiecībā pret iepriekšējā gada pirmo mēnesi, pabeidzām ar 20,3% pieaugumu. Arī kopumā pirmie divi gada mēneši Rīgas ostai noslēdzās ar plus 3.8% kravu apgrozījuma pieaugumu. Ja salīdzinām pagājušā gada un šī gada marta mēnešus, šogad esam apkalpojuši par 14% vairāk. Kopējais pirmā ceturkšņa apjoms ir par 7,5 % lielāks nekā iepriekšējā gada atbilstīgajā periodā. Mēs esam sapratuši, ka spējam nodrošināt kuģošanu ostas akvatorijā un praktiski arī Rīgas jūras līcī, cauru gadu, - arī ledus apstākļos," norāda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.
2011.gada pirmajā ceturksnī vislielākais pieaugums ir lejamkravām, galvenokārt, naftas produktiem. No gada sākuma pārkrautas jau 2,04 miljoni tonnu, kas ir par 400 tūkstošiem tonnu vairāk nekā iepriekšējā gadā. Esošā tendence pierāda, ka ļoti veiksmīgi norit kravu dažādošanas process, kas sadala riskus un dod iespēju ostai veiksmīgi strādāt arī tad, ja kādai kravu grupai mainās konjuktūra pasaules tirgos.
Viena no stratēģiski vissvarīgākajām kravu grupām Rīgas brīvostas attīstība stratēģijā ir konteinerizētās kravas, kas iekļaujas ģenerālkravu segmentā. Šī gada pirmajos mēnešos šo kravu apjoms pieaudzis par 25,5%. Kopumā Rīgas ostā apstrādātas 66 588 TU vienības, kas ir gandrīz par 15 000 vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā ceturksnī. Konteineru kravu pieaugums kompensējis samazināto kokmateriālu kravu apjomu ģenerālkravu grupā.
Beramkravu segmentā vērojama ļoti pozitīva tendence tādām kravu grupām, kam pagājušajā gadā vēl nebija būtiska iespaida uz kopējo kravu apgrozījumu. Strauji pieaug rūdas, labības produktu un ferokausējumu pārvadājumi. Savukārt minerālmēslu apjoms stabili saglabā savas pozīcijas un ir viena no lielākajām kravu grupām Rīgas brīvostā. Ogļu kravas nelabvēlīgajos laika apstākļos bija visgrūtāk apstrādāt. A.Ameriks skaidro: "Lai nodrošinātu videi draudzīgu ogļu pārkraušanu, tās ir jālaista. Lielajā salā līdz ar ūdeni sasala arī ogles un pārkraut tās bija ļoti grūti. Ogles sasala arī vagonos." Neskatoties uz minēto situāciju, kopējais pirmā ceturkšņa ogļu kravu apjoms ir palielinājies par 2,5%. Uz pusi samazinājušās ir zāģmateriālu un kūdras kravas, bet apmēram par 20% mazāk ir apstrādātas būvmateriālu un koksnes šķeldas.
Ļoti veiksmīgi turpina strādāt "Tallink", kas šī gada pirmajos trīs mēnešos ir pārvadājis par apmēram 40 tūkstošiem pasažieru vairāk nekā pagājušā gada ziemā. Kopā ar kruīzu pasažieriem šogad Rīgas pasažieru ostā ir apkalpoti 144 761 pasažieri.
Kuģu apstrādes ātrums ir viens no noteicošajiem faktoriem, kas kravu īpašniekam liek izvēlēties kravu pārvadājumus caur vienu vai otru ostu. Lai Rīgas brīvosta uzlabotu konkurētspēju arī šajā aspektā, ir pieņemts lēmums jau šovasar izbūvēt vēl vienu dziļūdens piestātni, kas dod iespēju uzkraut "Panamax" tipa kuģus ar GT līdz 100 tūkstošiem tonnu. Uz sarakstu