Rīgas lidosta un "airBaltic" viena no otras prasa ap 40 miljoniem latu
Ieilgušajā strīdā par atlaižu sistēmu nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" no Starptautiskās lidostas "Rīga" varētu prasīt pat vairāk nekā 40 miljonus latu un lidosta no airBaltic aptuveni tādu pašu, varbūt nedaudz mazāku summu, raksta laikraksts "Dienas Bizness".Kā liecina laikraksta "Dienas Bizness" rīcībā esošā neoficiālā informācija, arī airBaltic kopš strīda uzsākšanas nav lidostai maksājis par vairākiem pakalpojumiem, kas savukārt ir par pamatu lidostas pretenzijām. "airBaltic un lidosta turpina konstruktīvas pārrunas, lai atrisinātu šo jautājumu. Jauna datuma noteikšana ir daļa no civilprocesa rutīnas," sacīja airBaltic pārstāvis Jānis Vanags.
"Tagad lidostai ir jauna vadība, arī satiksmes ministrs mainījies, bet uzlabojies laikam nekas šajā sakarā nav. airBaltic cēla prasību pret lidostu brīdī, kad jau bija finansiālās grūtībās. Iespējams, arī pašreizējās grūtības tiek mēģināts risināt ar prasību pret lidostu. Jo ilgāk tas velkas, jo mazāka iespēja, ka puses vienosies uz komerciāliem pamatiem," saka aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
Riga24.lv jau vēstīja, ka jau vairākus gadus ilgušās "airBaltic" un Starptautiskās lidostas "Rīga" savstarpējās pretenzijas no mierīgām sarunām draud atgriezties tiesas zālē - Rīgas apgabaltiesa šī strīda skatīšanu nozīmējusi 31.oktobrī.
Abu Latvijas aviouzņēmumu strīds sākās 2008.gadā, kad pēc Konkurences padomes (KP) lēmuma tika atcelta lidostā pastāvējusī apjoma atlaižu sistēma, kas savulaik bija ļoti izdevīga airBaltic un Ryanair, bet pret ko iebildumus cēla citas aviokompānijas. Uz sarakstu