"Rīgas Melnā balzama" modernizācijā iegulda 440 tūkstošus eiro
Viens no lielākajiem eksportētājiem AS "Latvijas balzams" (LB) šodien atklāja modernizēto "Rīgas Melnā balzama" (RMB) produktu ražošanas līniju, kurā ieguldīti 440 tūkstoši eiro, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja uzņēmuma pārstāvis.Pateicoties apjomīgajai investīcijai, uzņēmums varēs palielināt ražošanas un eksporta apjomu, kā arī celt produktivitāti, gadā ieekonomējot ap 20 000 eiro. Patlaban vietējā un eksporta tirgus vajadzībām LB gadā vidēji saražo ap 1,4 miljoniem litru "Rīgas Melnā balzama" līnijas dzērienu, kuri tiek eksportēti uz vairāk nekā 25 pasaules valstīm.
Atklājot modernizēto ražošanas līniju, ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis norādīja: "Ražošana ar augstu pievienoto vērtību, kā tas ir "Latvijas balzams" gadījumā ir tas, uz ko Latvijas uzņēmumiem un ražotājiem ir jātiecas. Tāpēc ir patiess prieks, ka viens no mūsu valsts lielākajiem eksportētājiem turpina ieguldīt attīstībā, panākot vēl efektīvāku un produktīvāku darbu".
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš uzsvēra, ka šis ir ļoti nozīmīgs solis uzņēmuma iecerētajai izaugsmei eksporta tirgos, kā arī nodokļu pienesumā ekonomikai Latvijā. "Rīgas Melnais balzams" un tā līnijas produkti ir uzņēmuma eksporta mugurkauls - tie kopā veido ap 30% no "Latvijas balzams" tiešā eksporta apjoma (izņemot Baltijas valstis). Uzņēmuma apkopotā informācija liecina, ka AS "Latvijas balzams" attīstībā un produktu portfeļa pilnveidošanā kopš 2000.gada kopumā investēti 36 miljoni eiro.
Āboltiņš-Āboliņš arī minēja, ka šogad plānots sākt aktīvāku balzama eksportu uz vairākiem tirgiem, tostarp ASV, Ķīnu un Lielbritāniju, kā arī audzēt pārdošanas apjomus Krievijā un Latvijas beznodokļu tirdzniecības jeb tax free zonā. Jaunu tirgu un segmentu apguvē LB noteikti palīdzēs arī vairākos nozīmīgos starptautiskos konkursos šogad un pērn gūtie balzama līnijas produktu visaugstākie novērtējumi.
"Rīgas Melnā balzama" produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar 2012.gadu, un sasniegusi 7,4 miljonus eiro. Pašmāju tirgū sasniegts 13% pieaugums, bet eksportā pārdošanā pret 2012.gadu sasniegts pat 14% pieaugums. Pērn tiešā eksporta tirgos balzama grupas dzērienu realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedzis 2,3 miljonus eiro. Uz sarakstu