Banner 980x90

Rīgas pasažieru termināļa teritorijas apbūvei nepieciešami 120 miljoni eiro

Rīgas pasažieru termināļa (RPT) teritorijas apbūve varētu sākties 2015.gadā un tam pēc ļoti aptuveniem aprēķiniem varētu būt nepieciešamas aptuveni 120 miljonu eiro (84 miljonu latu) investīcijas, šodien žurnālistiem sacīja RPT pārstāvis Juris Dreimanis.

"Tās ir ļoti aptuvenas aplēses, jo vēl jau nemaz nav sākta tehniskā projektēšana, kas varētu ilgt aptuveni pusotru vai divus gadus. Tomēr provizoriskās aplēses liecina, ka viesnīcas izmaksas varētu būt aptuveni 100 miljoni eiro (70 miljoni latu), bet teritorijas labiekārtošana un inženiertehniskā būvniecība varētu izmaksāt vēl aptuveni 20 miljonus eiro (14 miljonus latu)," sacīja Dreimanis.

Viņš piebilda, ka tagad, kad RPT rīcībā ir apbūves mets, sāksies aktīvas sarunas ar investoriem, jo tagad tiem jau ir ko parādīt.

"Investorus meklēsim visā pasaulē. Jau tagad ir bijusi interese no dažiem investoriem, piemēram, no Zviedrijas, bet pagaidām vēl nevaru tos nosaukt. Domāju, ka investors kļūs zināms līdz 2014.gada beigām," sacīja Dreimanis.

RPT teritorijas apbūvē paredzēts jauns pasažieru terminālis, četrzvaigžņu viesnīca ar 156 numuriem, komercobjektu zona, aktīvās atpūtas zona, atklāts āra peldbaseins un aptuveni 0,5 kilometrus gara gājēju promenāde, kas savienos Vecrīgu ar Andrejsalu.

Apbūves meta autoru - arhitektu biroja "NRJA" - pārstāvis arhitekts Uldis Lukševics skaidroja, ka, piedaloties konkursā, bija jāapzinās, ka RPT teritorija ir unikāla - tā atrodas pilsētas centrā un ierobežota savā platībā, turklāt tā nekad nekļūs par industriālu ostu kā Tallinas pasažieru osta. Tāpēc arhitektu mērķis bija piedāvāt augstu arhitektūras kvalitāti un izveidot dizaina ostu ar dizaina viesnīcu.

"Centrālā piedāvātā meta ass ir septiņus metrus plata gājēju promenāde, kas savienos Vecrīgu ar Andrejsalu, ieskaitot paceļamo tiltu uz Andrejsalu. Līdz šim Vecrīga ar Andrejsalu nebija savienota, bet nākotnē tas varētu veicināt Andrejsalas apbūves tendences," sacīja Lukševics.

Viņš skaidroja, ka projektam būs trīs centrālās asis - gājēju promenāde, "Hanza shopping street" ar komercobjektiem un aktīvās atpūtas iela gar Eksporta ielu, kur plānots skeitparks, aktīvās atpūtas laukumi un āra peldbaseins.

"Viesnīca funkcionāli būs savienota ar pasažieru termināļa apjomu, bet no visiem numuriem būs nodrošināti ūdensskati - vai nu uz Daugavu, vai jahtu ostu. Tāpat viesnīcai būs interaktīvā dubultfasāde, kas mazinās laikapstākļu negatīvo ietekmi un nodrošinās dabisko vēdināšanu, slāpēs kuģu trokšņus," sacīja Lukševics.

"Jāatzīst, ka konkursa uzdevums bija visai komplicēts, jo kvalitatīva risinājuma sasniegšanai ir nepieciešams pārvaldīt ostas tehniskās funkcijas. Piedāvātie risinājumi demonstrēja plašu spektru no konceptuāliem līdz praktiskiem piedāvājumiem. Žūrijas komisija ar balsu vairākumu izvēlējās konceptuālāku risinājumu pretstatā praktiskākajiem, ar cerību, ka turpmākā attīstībā projekts var kļūt par pienesumu Rīgas publiskās telpas attīstībā," piebilda žūrijas komisijas priekšsēdētājs un Rīgas pilsētas Būvvaldes pārstāvis Andis Cinis.

Jau ziņots, ka starptautiskā profesionāļu žūrija par labāko apbūves metu Rīgas pasažieru termināļa (RPT) teritorijas attīstībai atzinusi Latvijas arhitektu biroja "NRJA" iesniegto darbu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja konkursa organizatori.

Starptautiskais arhitektu konkurss ar pieaicinātiem dalībniekiem, kuru organizēja Latvijas Arhitektu savienība un RPT, norisinājās no 2012.gada 10.augusta līdz 21.septembrim. Pieteikumus dalībai konkursā iesniedza vairāk nekā 45 pretendentu no dažādām Eiropas valstīm. Izstrādāt RPT teritorijas attīstības apbūves metu tika uzaicināti septiņi arhitektu biroji.

Konkursa žūrija vērtēja septiņus darbus, kurus iesniedza arhitektu biroji "ALA architects" (Somija), "Behnisch Architekten" (Vācija), "BIG" (Dānija), "Arhis" (Latvija), "HGA" (Igaunija), "NRJA" (Latvija) un Rolands Paleks (Lietuva).

Turpinot RPT teritorijas attīstības plānu, balstoties uz uzvarētāja risinājumu, tiks veikti aprēķini nepieciešamajām investīcijām un piesaistīts investors teritorijas attīstībai. RPT mērķis ir projektu īstenot iespējami drīz, lai attīstītu pakalpojumus un būtiski uzlabotu pasažieru apkalpošanas un pilsētvides kvalitāti. Projekta īstenošana būtu uzsākama, sākotnēji sadarbojoties ar Rīgas pilsētu, pārceļot Eksporta ielu un izveidojot nepieciešamo pilsētas infrastruktūru un transporta tīklu, kas ļautu Rīgai attīstīties par pasažieriem draudzīgu un pievilcīgu ostas pilsētu.

RPT ir intensīvs un pilsētai ļoti būtisks transporta un cilvēku plūsmu pārvietošanās mezgls, kas vidēji gadā apkalpo ap vienu miljonu pasažieru, ar maksimālo kuģu iegrimi pie piestātnes 12,2 metri.

Andrejostas akvatorijā izvietotas jahtu piestātnes un peldošie pontoni kopskaitā 150 vietām.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)