"Rīgas satiksme" trolejbusu dārdzību skaidro ar specifiskiem parametriem
Iemesls, kāpēc viena jauna trolejbusa izmaksas ir gandrīz divreiz lielākas nekā pirms četriem gadiem, esot transportlīdzekļu specifikācija, aģentūrai LETA skaidroja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis.Uzņēmuma pārstāvis atzina, ka viens 12 metrus garš "Škoda" trolejbuss iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 000 eiro (344 000 latu), kas ir gandrīz divreiz mazāk, nekā šā gada piedāvājumā - viena trolejbusa iegāde izmaksās vairāk nekā 808 000 eiro (568 000 latu).
"Rīgas satiksmes" trolejbusu iepirkumā cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus garie, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā - visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150,000 kilometru nobraukumam, kas ir vairāk nekā divus gadu nobraukumam, utt.," skaidro "Rīgas satiksme".
Uzņēmuma "Škoda" mājaslapā atrodamā informācija liecina, ka arī Slovākijas pilsētai Prešovai jauni trolejbusi vēl pirms pāris gadiem izmaksājuši krietni lētāk, nekā grasās maksāt "Rīgas satiksme". No 2011. līdz 2014.gadam paredzēts piegādāt 20 "Škoda 30 Tr SOR" un "Škoda 31 Tr SOS" troljebusus, no kuriem 15 ir 18 metrus gari, un pieci - 12 metrus gari. Prešovai šis darījums izmaksājis 235 miljonus čehu kronu jeb 9,1 miljonu eiro (6,4 miljonus latu).
Zaķis norādīja, ka Prešovas gadījumā runa ir par cita tipa trolejbusiem un arī to tehniskā specifikācija "Rīgas satiksmei" neesot zināma, tādēļ to komentēt nav iespējams.
"Rīgas satiksme" pagaidām arī nesniedz skaidru atbildi, kur tiks rasts finansējums trolejbusu iegādei. Uzņēmuma budžetu veido divas pozīcijas - Rīgas domes dotācijas un ienākumi no biļešu pārdošanas. Kā ziņots, transportlīdzekļi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.
Riga24.lv jau vēstīja, ka "Rīgas satiksme" ir paziņojusi trolejbusu iepirkuma procedūras uzvarētāju - "Škoda Electric", kas piedāvā trolejbusu "Škoda 27 TR Solaris" piegādi. Uz sarakstu